Breaking: végre egy autentikus thai büfé Budapesten!
2017. július 24. írta: világevő

Breaking: végre egy autentikus thai büfé Budapesten!

Voltak már eddig is ígéretes próbálkozások, de a többségénél azért eléggé oda kellett figyelni, hogy mit rendeljen az ember. Ennél a büfénél viszont úgy tűnik, hogy stimmelni fognak a dolgok! dscf0017.JPG

Pár hete jöttem haza utoljára Thaiföldről, ahol a csúcséttermek mellett szerencsére jutott idő egyszerűbb helyekre is, két gasztrolegenda vitt magával néhány helyre, volt például egy piacozás Gaggannal, akivel egy másik kiséttermebe is elmentünk, amiről majd írok még, illetve egy helyi gasztroblogger, a Foodies (Világevők) című dokumentumfilmben is szereplő The Skinny Bib is ajánlott egy helyet, ahova el is kísért, ez is izgalmas, megírom majd. A lényeg most csak annyi, hogy meglehetősen frissek az élményeim thai ételekből, ráadásul nyilván a street food kínálatot is végigkóstolgattam, többek közt az egyik nagy kedvencemet többször is, a zöld papajasalátát, ez volt a kedvenc árusom:

 Teljesen véletlenül bukkantam rá, amikor a fogorvosomtól jöttem, aki egyébként nem mellesleg a világ legjobbja, akkor láttam először, és már első ránézésre valódinak tűnt a hely, de mondjuk nem a fogorvos a legjobb étvágygerjesztő, így csak megjegyeztem. Aztán pár napja egy ismerős kiposztolta, hogy meg kéne nézni, mert állítólag jó. Így aztán oda is rohantam vasárnap, amikor a Facebook-oldaluk szerint nyitva vannak, persze nem voltak. Ma viszont igen!

Ahogy látszik, kellően egyszerű és autentikus, a díszes terítő már-már túlságos urizálásnak tűnhet, de a bambusz-fogpiszkáló miatt megbocsátható azért :)
Nagyon kicsi a hely, összesen 10-15 ember tud leülni, főleg a galérián, ahol 35 fokban lehet, hogy már kibírhatatlan a hőség, hiába van ventillátor és légkondi is. Ma ezzel nem volt gond, amúgy is a hő nagyja belülről jön, ha elég csípősen kéri az ember.

Meglepően gazdag az étlap, rajta rengeteg klasszikus thai étel, amimindenhol kapható, de vannak rejtett kincsek is. A zöldcurry-t és a masamancurry-t hiába nagy kedvenceim, majd legközelebb kóstolom meg, ugyanis olyan felszolgáló van, aki nem csak tud, de szeret is ajánlani. Barbinak hívják, és még az ételekről is tudott infóval szolgálni, láthatóan szereti is a thai könyhát, nem csak egy melóhely ez neki. Sőt, még gasztronómiai kereszthivatkozásokba is bocsátkozott, amikor - az általa ajánlott - Quay Jab levest a vietnami pho-höz hasonlította, a csillagánizsos alaplé miatt!

Felszolgáló: - Ettetek már pho levest?

Én: - igen, már kóstoltam.

Végül a Quay Jabot is legközelebb fogom csak megkóstolni, de egy fotót tudtam róla lőni egy másik asztalnál (utolsó kép a galériában), helyette most a nagy klasszikust, a Tom Kát kértem csirkével. Volt még egy vörös curry, egy Pad Krapao (az ő ajánlására) és - bár nem szerepelt az étlapon - bepróbálkoztam a zöld papajasalátával, amit szerencsére tudtak is csinálni. A végére még nagyon szerettem volna egy ragacsos rizst mangóval, de ez sajnos csak riktán elérhető, Barbi azt ígérte, hogy majd a Facebookon jelzi, amikor épp igen.

A salátámat erősen csípősre kértem, a 'négychilis' nekem még nem volt elég erős, mármint a thai utcai verzióhoz képest, szóval, ha valaki szereti az extrém megoldásokat, akkor ennél is többet kérjen bele.

És a lényeg: végre egy büfé, ahol igényesen elkészített, autentikus thai ételeket lehet kapni!

Itt van a Facebook-oldaluk.

[nem voltam mindennel 100%-ban elégedett, például a leves nekem bőven túl édes volt, de ezek csak apróságok, ahhoz képest, hogy benne vannak azeredeti hozzávalók és fűszerek és profin van elkészítve, na meg legközelebb megpróbálom kevésbé édesre kérni, hátha megoldják.]

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr3912684699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pistike100 2017.07.24. 19:10:09

Oszt hun van ??? ...mert a címet nem sikerült beírni a szövegbe... Thaiföldön???

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2017.07.24. 19:13:38

@Pistike100: ott a link a fb-re. amúgy vas u. 1., Bangkok.

Attilajukkaja 2017.07.24. 19:51:03

Klassz lehet, ki kell próbálni.
Remélem, nem járunk úgy, mint a Hoa Sennel (Sárkány Centrum), amely a kezdetekben tényleg ragyogó volt, de mostanra nagyon leromlott.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2017.07.24. 21:08:08

@Attilajukkaja: onnan szétszéledt már az eredeti brigád, igen.

2017.07.24. 22:10:12

Emellett egy felröhögés keretében elsétáltam, amikor megláttam, hogy a thai büfé pho-val képes hirdetni magát, de a budapesti autentikus thai büfé szerepét már jópár éve betölti a Szondi utcában a Monta's Kitchen.

Ráadásul szemközt ott a szuper Szellemlovas társasjátékbolt és -kölcsönző is.

rooby3 2017.07.25. 00:40:33

én inkább a Fenyőgyöngyébe megyek- Szépvölgyi út, buszfordulónál.
jó kaja, jó áron

anyádat is! 2017.07.25. 00:54:33

Nem rég még a rántott hús krumplipürével némi uborka salival volt a kulináris csimborasszó, ma meg már Budipesten kelletlenkedik a magyar, hogy nem 100% ig elégedett egy thai büfével, mert ő biza thai földre jár ezért a kajáért, de azért jó, meg minden... Sznobizált hipszter aztán vagy -e? :D :D

Attilajukkaja 2017.07.25. 08:30:32

@rooby3:
@anyádat is!:
Én nagyon örülök annak, hogy már Budapesten sem csak rántott húst lehet kapni pirburggal és párkáppal az éttermekben. Húsz évvel ezelőtt még ritkaságszámba ment néhány kínai vagy akár kelet-európai étterem, ma meg szinte minden világrész étkeit megkóstolhatjuk. És nem a lebutított, magyarosított kínai gyorsbüfékre gondolok, hanem az autentikus alapanyagokra, ízekre építő éttermekre, bisztrókra, még akkor is, ha nyilván nem lehet ugyanazt egy az egyben reprodukálni, mint az eredeti helyszínen. És igen, minél jobban hasonlít az eredetire, annál jobb.
Akinek meg továbbra is rántott hús kell, az menjen a Bécsi Szeletbe vagy más magyaros étterembe. :o)

Attilajukkaja 2017.07.25. 08:48:10

@Hód Alajos:
"Emellett egy felröhögés keretében elsétáltam, amikor megláttam, hogy a thai büfé pho-val képes hirdetni magát"
Talán mert Thaiföldön is elterjedt a pho leves, csak nem egészen így hívják, viszont a magyarok ezen a néven ismerik. A jóízű és felszabadult nevetés amúgy fiatalít. Remélem ugyanilyen jót szoktál kacagni, amikor néhány belvárosi étteremben kihozzák a gyanútlan turistának a mirelit gulyáslevest vagy a három napos halászlevet. Halálra röhögnéd magad!

ekat 2017.07.25. 09:42:49

Szuper, köszönöm a tippet.

egynagy0 2017.07.25. 09:52:59

Az én nagyon jó fogorvosom a hercegprímás sokadik emeletén rendel, van is a környéken mindenféle büfé, de egyik sincs benne a toptízben :(

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2017.07.25. 09:54:46

@egynagy0: a fogorvos kiválasztása a kulcs! :)

anyádat is! 2017.07.25. 14:59:29

@Attilajukkaja: Nekem sem a színes palettával van bajom, hanem azzal a gasztro sznobizmussal, ami ma már hihetetlenül terjed blog szinten. Elitizmus a maxon, alázat a szőnyeg alatt.

Attilajukkaja 2017.07.25. 15:54:16

@anyádat is!:
"Elitizmus a maxon, alázat a szőnyeg alatt."
Úgy általában igazad van, de nem értem, hogy itt konkrétan mire utalsz. Miben látod az alázat hiányát?

Pauli Henrik 2017.07.26. 11:07:41

Tegnap ki is próbáltam. A sors fintora, hogy pont a minap néztem meg Mark Wiens egyik videóját ahol éppen Massaman curryt esznek a Food Rangerrel – szóval néhány napja nem is tudtam erről a kajáról, erre most hirtelen még lehetőségem is lett rá hogy kipróbáljam (vagy legalább valamit amit annak hívnak).

Finom volt :) 1550-ért egész jól tele lettem, az ízek nekem bejöttek, a hús jó volt, talán kicsit egyszerűnek tűnt a kaja (krumpli, földimogyoró, ennyi...) – de majd még jövök erre, mert ízlett. Csak nehogy aztán már ne legyen helyem mert felkapják a helyet :D

Attilajukkaja 2017.07.26. 11:19:07

@Pauli Henrik:
"talán kicsit egyszerűnek tűnt a kaja (krumpli, földimogyoró, ennyi...) – de majd még jövök erre, mert ízlett"
A legegyszerűbb kaják a legjobbak, akárcsak a paprikás krumpli. :o)
A lényeg, hogy finom legyen.

Attilajukkaja 2017.07.31. 16:36:18

Szombaton elmentünk, de sajnos csalódás volt az egész. Először is a hely egy lyuk, amiben csak két normál asztal fér el, így le sem tudtunk ülni. Ha már ott voltunk, kértünk kaját elvitelre, közben megebédeltünk a szomszédos Manciban, ami egy mediterrán bisztró tapas-szal és más spanyolos, görögös-törökös ételekkel. Nagyon finom volt! :o)
A thai kajánkról, amit hazavittünk, azt tudom mondani, hogy az adag bőséges volt és minden hozzátevő benne volt. Nem spóroltak semmivel. De volt egy komoly baja: a Tom Yumban és a currykben is dominált a cukor íze. Ha valaki cukorbeteg, fogyózik vagy inzulin rezisztenciában szenved, az ne egyen náluk! Thaiföldön sem főznek ennyire cukrosan! Az otthon hozzáadott friss zöld citrom és chili sem tudta elvenni az ételek agyoncukrozott izét.
Viszont a Mancit mindenkinek ajánlom. :o)
süti beállítások módosítása