A legjobb éttermi élmények otthon
2020. december 28. írta: világevő

A legjobb éttermi élmények otthon

Biztos lesz majd olyan is újra, hogy egy étteremben fogjuk élvezni a kiváló szervizt, hangulatot és ételeket, de ehelyett most marad az otthoni hiánypótlás: amiben segítenek az éttermek, miközben mi is segítünk az éttermeknek.

img_0186-collage.jpg

Bár pár nap múlva szilveszter, ezúttal nem arra koncentrálok, inkább pár olyan helyet gyűjtöttem össze különböző műfajokból, amik segítenek a hétköznapokat is kiszínezni, és esetenként akár egfy otthon töltött estét ünnepivé tenni.  

Byblos - libanoni

byblos.hu

Az egyik nagy kedvencem, libanoni-levantei konyha tele ünnepi és családias ételekkel, a mezze, azaz a hideg-meleg előételek a legnagyobb kedvencek, de érdemes a grillezett húsok környékén is körülnézni, nem is beszélve a desszertekről! (jaj, a künefe!) 

dscf5150_byblos_levante_libanoni_budapest_etterem_mezze_vilagevo_jokuti_l_w.jpg

Salt - deli és privát vacsora

saltbudapest.com/

Az egyik kedvenc budapesti fine dining éttermem átmenetileg delivé alakult, ahonnan a saját finomságaik rendelhetők, de aki a teljes élményre vágyik, arra is van mód: Tóth Szilárd és csapata kivonul a helyszínre és ötfogásban mutatja be, mitől Salt a Salt.

img_2804_salt_budapest_restaurant_2019_vilagevo_jokuti.jpg 

Laurel - a fiatal erő

laurelbudapest.hu

A fine dining éttermi élmény otthoni DIY megvalósításának hazai legnagyobb szakértője továbbra sem állt le, már az első hullám alatt is mindenkit megnyert nagyon jól kitalált csomagjával, azóta is folyamatosan frissülnek a Silentiumok!

img_0305.JPG

Zsidai@Home - házias, de éttermi minőségben

www.zsidaihome.hu

Az ötlet itt, hogy nem készételt szállítanak ki, hanem hűtőben jó pár napig eltartható, aztán otthon egyszerűen befejezhető (borzalmas szakszóval: finiselhető) ételeket, sütő, serpenyő elég is hozzá, na meg nagyjából 10 perc. Klasszikus, házias fogások.

solet_zsidai.jpg

Meat Boutique - a húsos

www.meatboutique.hu

Még csak egy ételt tudtam megkóstolni, de a rántott csirkecomb egészen váratlanul meggyőző volt, így legközelebb a csevap is egészen biztosan sorra kerül.

meat_boutique_img_1367.jpg

Na és persze a ...

Nudli!

nudlihungary.hu

 

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr4416326454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2020.12.30. 17:34:49

Hiányérzetem van. Hol a Stand25, a Fricska és az Essencia?

A Byblos-ból én a mezzéket ajánlom, a grillezett húsokat a Leilához hasonlóan hajlamosak elszenesedésig a tűzön hagyni.
A Zsidai csoportot nem ajánlom nyugodt szívvel, náluk mindig is hullámzó volt a teljesítmény. Ritkán elérik a budapesti top50 szintjét, de gyakran mozognak a turistalehúzó kategóriában is. Pár hete visszakaptuk a pénzünket, mert az egyik éttermükből tetszett meg valami a gyereknek és botrányos volt, amit kiszállítottak...

A Nudlit még nem próbáltam, biztos jó, ha szerepel egy ilyen objektív és elfogulatlan listán :)

Alfréd76 2021.01.10. 16:08:17

A Nudlinak adok egy esélyt, kipróbálom a mákos nudlit. De ha nem lesz finom, kíméletlenül megírom kommentben:)

Alfréd76 2021.01.24. 21:00:10

Két utcával lakok a Wolt szállítási határán túl (mármint a Nudli szállítási határán túl), de sebaj, bevállaltam. Káposztás, túrós, krumplis tészta, mind nagyon jó, de a nudli verhetetlen. Egy időben sokat készítettem, mindig kerestem a recept javításának módját, aztán elengedtem, mert egyrészt irdatlan macera van vele (autózni oda-vissza 40 percet semmiség ahhoz képest), másrészt a mák mindig elrontotta. Nem tudom, honnan szerzitek a mákot, ilyen mákot szerezni földi halandó nem igazán tud. Persze az elkészítés is tökéletes, és nagyon jól bírta minden a szállítást is. Azért külön respekt, hogy a túrós csuszára is megtaláltátok a "hő- és állagtartó" megoldást. Időközben azt is megnéztem, hogy a lányom egyik osztálytársa abban az utcában lakik, ahova még szállít a Wolt a Nudliból, az tőlünk már csak öt perc autóval oda-vissza.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2021.01.24. 21:23:12

@Alfréd76: hú, köszi, nagyon nagy örömmel hallom és egyben köszi szépen a visszajelzést!

Alfréd76 2021.01.24. 23:22:20

Annyi még, hogy a többi tészta is remek, óriási a különbség az általam készített száraztésztás krumplistészta, és az általatok készített krumplistészta között. A lányom szerint pont olyan jó a Nudli krumplistésztája, mint az enyém. Ez ordas nagy kamu. A lányom talán(?) elfogult, szerinte Pesti marhahúslevese (Platán) pont olyan jó, mint az enyém, és a Stand25 palacsintája is pont olyan jó, mint az enyém... Egyedül Párizsban mondta azt egy gombás ételre, hogy én nem tudok ilyen gombát készíteni... Szóval én értem és a helyén kezelem ezt a dicséretet:)

A krumpli állaga egészen rendkívüli volt, nem tudom, hogyan éritek el (én töröm a paprikás krumplit a krumplis tésztához). A túrós tészta megint csak hibátlan technikailag, csodás a túró és a tejföl is amit használtok, nagyon krémessé teszi az ételt. Ehhez nem kérnék legközelebb plusz pörcöt, kiváló pörc szerencsére van itthon, zsírjára sütöm, és ráöntöm:). A káposztás tészta volt az, amire nem kaptam fel a fejem, tisztességes, de nem katartikus élmény. Feleségem nem szórt rá cukrot, tehát jó volt, ez tény. Az enyémet mindig megcukrozza...

A nudli viszont tényleg mindent visz. Ahogy tocsog a vajas olajos cuccban, a friss mákkal...

Néhány korábbi értékelésben gondok voltak az adagokkal, én ezt nem éreztem. Egy túrós csusza, mákos nudli párossal bőven jóllaktam, pedig én egy dagi, falánk disznó vagyok. Szerintem jó az irány, bízom benne, megtalálja a célcsoportot is. A belső kialakítása persze mutatja, hogy a belvárosi bulivonat a cél, de olyan a hely, ahova egy vasárnap a családdal is el lehet menni.

Ezt a hozzászólást kitehetitek a Facebook-ra, nekem nincs FB profilom...
süti beállítások módosítása