Végre: autentikus és megfizethető indiai büfé Budapesten!
2015. július 18. írta: világevő

Végre: autentikus és megfizethető indiai büfé Budapesten!

sam_5243.JPG

Bár a fine dining a fő szenvedélyem, azért a jó és autentikus street food is jöhet!

[update: kaptam jelzést, olyan megbízható ismerőstől, hogy rosszat evett itt. Bár nyilván az általam írtak mindig csak az akkori állapotot tükrözhetik, és nem tudok felelősséget vállalni azért, ha egy hely leromlik/feljavul, de azért általában igyekszem közzétenni, ha más hírek is vannak.]

Egy régóta Budapesten élő indiai barátom hívott fel, hogy végre van egy értelmes hely, menjek el vele ebédelni. Nyilván nem sokat kérettem magam, pedig akkor még ki se derült, hogy az ő szülőföldje épp Kerala, az az indiai tartomány, amit a legalaposabban végigkóstoltam tavasszal, szóval az ebéd elején elég sokáig csak az ottani kajákról volt szó, aztán végül megérkeztünk a 'helyszínre'. Külsőre egy egyszerű, de ízléses büféről van szó, nincs semmi sznoboskodás, rövidke étlap képekben a pulton, ami eleve külön szimpatikus. Aztán később - a tulajjal beszélgetve kiderül - hogy mi az oka a rövidségnek: ő nem hisz a moduláris megoldásokban, hanem csakis a hagyományos módszerekben. Azaz a biriyani és a többi étel is együtt készül, nem utólag teszik bele a mártásba/curry-be a húsokat, mert úgy nem megfelelő az eredmény. Maradnak az eredeti főzési metódusok, na meg a saját, házi receptek, már csak emiatt sem próbál mindent kínálni a hely, csakis Kunal kedvenceit. Gyorsan meg is kérdeztem, hogy honnan szerzi be az összetevőket, például a curry-levelet, amire én is vadásztam már korábban itthon, de mindent kintről hoz magával, részben a saját, családi farmról, így könnyű...

sam_5265.JPGKunal egyébként nagy lelkesedéssel és meggyőzően mesél az ételekről, már csak emiatt is  megérne a hely egy látogatást, a shami kebabról például kiderül, hogy a legenda(?) szerint amiatt lett ilyen omlós, hogy az uralkodó (Nawab of Lucknow) is meg tudja enni. Ő ugyanis fogatlan volt, vélhetően a túltápláltság következményeként, emiatt lóra szállni is képtelen volt, de annak nem volt szerepe a recept kialakulásában (bárányhúsból készül), csak annak, hogy fogak nélkül is könnyedén elmajszolható legyen a kebab. A kebab is bárány, és még jó pár étel, például a samosa is, ami már önmagában is ritkaság, hiszen drága alapanyagról van szó, mégis meglepően alacsonyak az árak. És bárányból van az egyik legnépszerűbb utcai kaja Mumbaiból a Keema pao (szokás pavnak is írni), ami szintén nagyon finom, és az ottani szokások szerint a 'hivatalos' fogyasztása a mellékelt kis kenyérdarabkákon történik falatonként:

sam_5253.JPG

A kebab egyébként hagymával, mentával, limeléve és chilivel van töltve és borzasztóan jó. A chili nyilván még egy sarkalatos kérdés, ezt azért egy kicsit visszavették, azaz európai gyomor számára is könnyen emészthetőek az ételek, viszont a receptekkel kapcsolatban semmiféle kompromisszumot nem engedélyeztek maguknak, azaz ezek az eredeti receptek, ellentétben a világon szinte mindenhol árult brit indiaival. Még a népszerű édességet, a gulab jamunt is maguk sütik, pedig azt mindenhol készen szokták megvenni. És szuper a zöldséges pao bhaji, különleges és jó poén az indiai szájfrissítőkből készített fagyi, a paan kulfi, de a legnagyobb meglepetés talán a csirkeleves volt, amit soha eszembe se jutott volna megkóstolni, aztán kiderült, hogy nagy hiba lett volna.

És a házi limonádékat majdnem elfelejtettem, pedig van abból is pár különleges fajta, például az erősen sós íző masala, illetve a pandanus virágból készülő kewra, de van rózsás is, és persze egyszerűbbek, például mangós is.

sam_5245.JPG

Amiket még nem kóstoltam, azt is vissza fogok menni sürgősen megnézni...

Itt látszik minden fontos infó a Taste of Indiáról.

 Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz és a hírlevelünkhöz, hogy elsőként értesülj az újdonságokról és a programokról! Instagramon pedig élő a közvetítés a gasztrokalandokról!

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr507636364

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pergamenta 2015.07.18. 09:50:44

Hát bal kezeddel etted?

Balázs Sop 2015.07.18. 09:55:13

Komoly, hogy csak H-P 11-15-ig van nyitva?

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.18. 09:57:25

@pergamenta: hát igen.

@Balázs Sop: azt nem is néztem, de elég új a hely, szóval szerintem hamar ki fogják bővíteni, ha van kereslet.

Nora Keresztes 2015.07.18. 13:22:07

@Balázs Sop: A facebook oldalukon fenn van a nyitvatartás :) Lehet menni vacsorázni is ;)
H - P:
11:00 - 15:00
18:00 - 21:00

garnéla mák 2015.07.18. 13:49:52

@világevő: balkezesként nem :)
a bal kezedben a rózsaszínű csíkok marinált hagyma?

!Sanyi 2015.07.18. 22:55:14

Valószínűleg nem vagyok eléggé figyelmes, de többszöri elolvasás után sem sikerült rájönnöm, hogy mi a hely neve, illetve hol található. Segítene valaki? :)

!Sanyi 2015.07.18. 22:56:41

@!Sanyi: Mégis rátaláltam a narancssárga linkre ... :)

Redgy 2015.07.19. 10:37:19

De hol van? Mindenféle lassít szeretem

giga66 2015.07.19. 15:08:20

Elmegyek megnézem.

a tálalás módja nagyon elegáns büféhez

mortullus 2015.07.19. 17:34:55

Segítsen valaki ezt megértenem:

"... A kebab is bárány, és még jó pár étel, például a samosa is, ami már önmagában is ritkaság, hiszen drága alapanyagról van szó,..."

Szóval samosa, amiben bárányhús van. Hát senkit sem akarok megsérteni, főleg egy született indiaihoz képest én ki vagyok az indiai gasztronómiában? De ezért ez elég fura, szinte a samosa megcsúfolása, hogy hússal töltik. Már ha jól értelmezem persze.

Tisztelt Jókuti András, olyan india büfét nem tud Budapesten, aminek a tulaja Gujaratban született? :)
Hátha akkor kicsi több húsmentes étel lenne és amiért a ember szívesen el is látogatna oda.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.19. 17:48:15

@mortullus: pontosan ezt jelenti, hogy abból is van bárányos, igen. Mondjuk én nem tudok arról, hogy a samosa vega étel lenne, bár tény, hogy a legtöbb helyen pl krumplival töltve adják.
És van itt is nagyon jó vega fogás, a pao bhaji. (a samosákat nem kóstoltam még.)

Kelly és a szexi dög 2015.07.19. 17:52:52

Én az utcán nem ezt láttam Indiában...

plutonic 2015.07.19. 18:16:23

Nehany nappal ezelott bukkantam erre a helyre. Nem tudom mit ettem ( elfelejtettem :D ), csupan azt, hogy vegetarianus volt es nagyon finom. A hazi keszitesu limonadebol a Masala-t probaltam, de nem nyerte el a tetszesem... kesobb probalom a tobbit is.

Azt hiszem, rendszeres vendege leszek a helynek.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.19. 18:57:49

@plutonic: szerintem a pao bhaji lehetett, zöldségcurry, sokféle zöldségből, pürésítve. A masala elég furcsa, az a sós...

lifelike 2015.07.19. 19:07:48

érdekelne az indiai konyha de elég kényes a bélésem, inkább a kímélő kajákat kell szeretnem, ha itt eszek akkor kicsinálom magam?

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.19. 19:10:46

@lifelike: szerintem nem, de ezt azért nem könnyű így kitalálni...

rambo13 2015.07.20. 09:47:42

@világevő: azért balkézzel enni elég nagy sértés egy indiainak...

@mortullus:
vannak nagyon viccses tényleg autentikus indiai/bangladesi helyek, sok vega kajával, mondjuk, nem ennyire tiszták, mint ez a fenti:)
de az eredetiségükhöz nem fér kétség...
www.begumallmodina.hu/
www.bollywoodbudapest.com/

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.20. 09:56:14

@rambo13: próbáld meg lefotózni ballal a jobb kezedet egy kompaktnál nagyobb géppel...

Savior 2015.07.20. 10:56:36

@világevő: Nekem van (volt, már megsárgultak :)) curry levelem, és otthon vettem, csak már nem emlékszem hol. De gyanús az Asia bolt a piac mellett, esetleg a Culinaris. Viszont az is igaz, hogy ennek már vagy öt éve...

Kornelia Bessenyei 2015.07.25. 23:08:18

A pontos cimet szeretnem kerni!koszonom

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.25. 23:13:43

@Kornelia Bessenyei: ott van a linkre kattintva. III., Bokor u. 1.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2015.07.29. 12:41:25

@rambo13: mindenki kulturális érzékenységét maximálisan tiszteletben tartom, de mint balkezes, aki jóformán egy kanalat se tud felemelni jobb kézzel: nem igazán szempont a pincér/szakács esetleges sértettségének kérdése egy olyan étkezésnél, amely csupán azért létezik, mert fizettem érte. Nem vagyok egy kivagyi fogyasztó, de fenntartom a jogot a nekem legjobban konveniáló kézzel való evéshez, főleg hogy a mi kultúránkban nincs higiéniai vonzata a kézválasztásnak :) van egy gyanúm, hogy az éttermes is hasonlóképpen érez. (Vendégségben, ahol azért jobban tiszteletben tartanám az ilyesmit, bajban volnék)

A hétkerben valahol, talán a Kertész utcában, van egy pici indiai. Csak egy lyuk a falban. A poszterekből ítélve bangladesi a srác. Ott nagyon jót ettünk!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.07.29. 13:19:47

@Réka ‎: Bangla büfé lehetett, Akácfa utca.

Simply a slave 2015.08.29. 11:34:58

H-P 11-15???? Ez komoly????????? Most buktak egy szombati vendéget pedig mentem volna. De idióta nyitvatartással nem tudok mit kezdeni.

baggins21 2015.08.29. 13:52:09

Én ma szombaton voltam ott picivel 11 után és nagyon jót ettem. 1 adag csirkés levest ami brutál nagy adag volt és egy lamb masalát currys rizzsel. Mivel nagyon meleg volt a limonádékat is végig próbáltam, nagyon finomak de nagyon édesek is. Most lassan 2 óra van de még mindig képtelen vagyok kajára nézni :)

lobster thermidor 2015.09.08. 11:02:32

@Savior:

A curry levelet simán kiszáríthatod, ha nincs a frissből utánpótlás, akkor bőven megteszi az is.
süti beállítások módosítása