Ennél jobb nem történhet marhahússal: A tökéletes Wellington bélszín Budapesten
2015. február 22. írta: világevő

Ennél jobb nem történhet marhahússal: A tökéletes Wellington bélszín Budapesten

A klasszikus Wellington bélszín nem véletlenül élvez kultstátuszt világszerte, ugyanis elképesztően jó étel. Egy óriási baj van vele, sehol nem lehetett ilyet kapni. Egészen mostanáig!

well.jpg

Ez alapvetően egy ünnepi fogás, de az ünnepi fogások legfontosabb tulajdonsága az, hogy egy egyszerű hétköznapot is ünnepivé tudnak varázsolni, azaz kár lenne mondjuk karácsonyig várni vele. Nekem például egy átlagosnak induló februári ebédre is egészen kiváló volt. Érdekes, hogy a net tele van Wellington bélszín receptekkel, miközben ez az étel azért tipikusan nem tartozik az átlagos háziasszony repertoárjába, az elkészítése sem túl egyszerű, na meg az alapanyagok ára és minősége is kritikus, és az időzítésnek is hatalmas jelentősége van. Egy főre pedig értelmetlen elkészíteni, minimum 2 embertől kezdve izgalmas, talán emiatt is nehezen megtalálható az éttermi kínálatban. És egy Wellington bélszín legyen tökéletes, készüljön kiváló alapanyagokból, és persze legyen megfelelően ünnepélyes a tálalás, szervírozás is. Na pont ilyet találtam, mutatom!

 A Wellington bélszín lelke a megfelelően sütött bélszín, ezt veszi körbe a Duxelles (düszel), azaz a mogyoróhagymás, vajon párolt, apróra vágott gomba. Egyes receptek sonkával is betekerni rendelik a húst, de ez szerintem - és szerencsére a Lou Lou séfje, Nagy Attila szerint is - teljesen fölösleges, egy kiváló marhahús ízét kár lenne ilyen módon eltéríteni. Az egészet végül leveles tésztába tekerik és megy a sütőbe. Utána pedig érkezik az asztalra, illetve az asztalhoz, ugyanis egy nagyon szép hagyományt elevenítenek fel vele itt: a kihalóban levő tálaló kocsit, amivel egyre ritkábban lehet találkozni, pedig egyértelműen élvezik a vendégek, ha a szemük láttára is zajlanak akár főzési fázisok, akár elegáns tálalás. [Így tálalják például Paul Bocuse 3 Michelin-csillagos éttermében a sertéshólyagban sült Bresse-i csirkét, videóval]

Így pedig Rudits Károly a Lou Lou-ban a Wellington bélszínt:

Szerintem a fentiekből nagyjából átérezhető, hogy milyen a tökéletes Wellington bélszín, a szaftos-omlós marhahús Duxelles-el és a ropogós-vajas tésztával akár köret nélkül is teljes étkezést jelent, de azért nehéz lett volna neme tmondani egy erősen franciás beütésű burgonyapürére, a Joel Robuchon extrémnek hangzó receptje alapján készülő változatra, aminek nagyjából a fele vaj.
A Lou Lou Wellington bélszínje fenomenális, kötelező kipróbálni!

Az étterem weboldala és a Facebook-oldala.

Csengetett, Mylord? rajongóknak egy kis ráadás:

Hétfőn újabb játék indul! És az előző, 2 fős francia vacsoráért, még mindig fut!

Ezt írtam a Lou Lou-ról, amikor először jártam ott az újranyitás után, teljes menüvel!

20131025.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr827165749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2015.02.22. 15:12:17

Philippe - mármint - a le Belge is jól csinálja

odamondó 2015.02.22. 15:19:46

A csengetett mylordért +1 pont.

garnéla mák 2015.02.22. 15:35:34

hideg tápióka pudinggal a legfinomabb:)

emul 2015.02.22. 15:56:35

Azota nyaladdzom ra hogy lattam Ramsay-t hogy csinalja: www.youtube.com/watch?v=y1orR1HGv0s .
Itthon sosem mertem megcsinalni mert tartok tole hogy csak elpazarlom a draga alapanyagokat. Rendbejon a gyomrom tuti ellatogatok a Lou Louba

renhoek 2015.02.22. 16:28:16

A képen látható adag kb mennyire laktató? Ez is amolyan íznek jó evés, de fél óra után már éhes vagy?

olimpiam 2015.02.22. 16:48:38

nem találom az étlapon e kedvencemet...

XII.Hadosztály 2015.02.22. 17:10:55

@emul: kezdésnek próbáld meg a sertésszűz wellingtont, hidd el, az is remek étel - és kevesebb pénzt kockáztatsz. :)

Magnat 2015.02.22. 17:19:44

Jól látom, h az étlap alatt csak a menük látszanak? Ha igen, vajon miért nincs az összes étel kirakva?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.02.22. 20:05:47

Anyám szülinapjára csináltam utoljára, kb hozta ezt a szintet. Legalább is ránézésre mindenképp, de ízre is kiváló volt. Én egyébként teszek bele sonkát is, ha az ember jól eltalálja, milyen típust használjon, nem lóg ki az íze egyáltalán.
A gombkrém esetében kulcsfontosságú, hogy tökéletesen szárazra legyen lesütve, különben szétáztatja a tésztát.
Most egy gyönyörű dél-amerikai bélszínből csináltam, amit Gál Józsiéknál szereztem, épp csak levágtam a farkát és kicsit megnyírbáltam a fejét, hogy egyforma legyen minden részén. Ramsay szerint csak körbe kell pirítani, de mivel elég vastag darab volt, tartottam tőle, hogy nem készülne el rendesen, így alacsony hőmérsékleten felhúztam a maghőjét 52 fokig, aztán csomagoltam be, majd másnap tésztaburokba tettem és 175 fokon készre sütöttem.
Halványan fokhagymás olajjal kenegetett, sült répát adtam hozzá, nagyon bestiális lett. Mivel háztartási körülmények között készült, így lett a húson egy kb 4-5mm-es réteg, ami átsült, de belül teljesen rózsaszín és szaftos maradt.
Egyébként meg nem annyira macerás, ha az ember tudja, mit csinál.

rambo13 2015.02.23. 09:33:55

@Before: jól hangzik, itt az én verzióm:
először is a zselicvadtól rendeltem szarvasbélszínt :) meglepően rugalmasak voltak
ezt még pár napig pihentettem, majd a nagy napon hagytam szobahőre melegedni, nagyon forró serpenyőben, nagyon rövid ideig kéregsütés körbe-pár perc pihi, majd darabol
a duxellest erdei gombák keverékéből csináltam, némi kakukkfűvel.
innen pedig követtem a Szakácsok könyve receptet, tehát kiterített fólára terítettem a szárított sonkát (nálam serrano volt), rákentem a duxelles-t, középre tettem pár darab bélszínt, szorosan beteker, befóliáz, hűtő.
miközben hűlt, sütöttem pár (snidlinges) palacsintát, a hűtőből kivett csomagot betekertem velük, újabb fóliázás újabb hűtő, majd az egészet vajastésztával beburkoltam, tojással megkentem, ment a sütőbe.(persze kicsit kell sütés előtt hagyni szobahőn)
nagyon finom volt, de a szarvas bélszín elég száraz, és vékony, tehát óvatosabban kell vele bánni, mint a marhával

rambo13 2015.02.23. 09:37:51

egyébként, mintha a képen látható példány is palacsintába lenne burkolva a vajastészta előtt...

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.02.23. 16:58:06

@rambo13: elég markáns íze lehetett!
A képeken tényleg van valami fura réteg, lehet akár palacsinta is...

rambo13 2015.02.24. 09:25:43

@Before: nem mondom, h nem :) főleg úgy, hogy krumpli helyett csicsókapüré volt a köret

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.02.24. 09:47:41

vállalom a zsűrizést egy barátságos @rambo13: vs @Before: Wellingtonpárbajon! :)

Before · http://azbeszt.blog.hu 2015.02.26. 03:32:51

@világevő: igazán nagylelkű felajánlás! :)

dhrbikes 2015.02.26. 20:28:55

@renhoek: ránézésre legalább 200 g-os husi van benne, nem hiszem, hogy ez után éhes maradnál.
süti beállítások módosítása