Tyúkhúsleves cukorból. Egy magyar cukrászlány, aki ehetetlen tortával lett világbajnok.
2014. november 29. írta: világevő

Tyúkhúsleves cukorból. Egy magyar cukrászlány, aki ehetetlen tortával lett világbajnok.

Elég furcsa képre lettem figyelmes az elmúlt napokban. Maga a kép tulajdonképpen nem is furcsa, csak akkor, ha kiderül, hogy minden cukorból készült rajta, még a leveses tál is! És egy magyar lány ezzel lett világbajnok. Megkerestem emailben, hogy ki is ő, és mit is jelent ez pontosan.

IMG_8977.jpg

A győztes munka felülről

Világevő: - Mi volt pontosan ez a verseny, és mi a szakmai jelentősége?

Podmaniczky Krisztina (alias Kricky, azaz KRI(sztina Podmani)C(Z)KY): - A verseny 4 évente kerül megrendezésre. Kulináris világbajnokság, angol megfelelője: EXPOGAST CULINARY WORLD CUP 2014. Mint a sportolóknál, itt is váltja egymást 2 évente az olimpia és a világbajnokság. A szakmában nagy elismerés ezt a címet, aranyérmet szerezni, habár sajnos erről a nagyközönség keveset tud, mivel nincs akkora médiavisszhangja, mint a sportolóknál. 
Több kategóriában lehet indulni, itt is voltunk magyarok többen is.
1. Magyar nemzeti válogatott: hideg –és melegkonyha
2. Nemzeti katonai válogatott
3. Egyéni hidegkonyha
4. Egyéni: D1 szakács artisztika
5. Egyéni D2 cukrász artisztika

- Hogy zajlik a verseny?

- A verseny másképp zajlik a válogatottnak és másképp az egyénileg indulóknak. Én egyénileg neveztem, mindent egyénileg intéztem. A nevezést, a szponzorokat, a munkámat stb. A cukrász artisztikában nincs téma megkötve, bármit készíthetünk, csak cukrászati alapanyag legyen. Én formabontó voltam a versenyene, mert mindenféle szörny, figura, absztrakt munka megjelent többféleképpen, de hasonló sem volt, mint amit én készítettem. Ezért volt talán különlegesebb.

 

 

Korábbi munkák

A témát tehát saját magam találtam ki. Azért választottam ezt, mert nagyon szeretek  hiperrealisztikus ételeket készíteni cukorból, mert mindenkit megdöbbent. A döbbenet egy ilyen versenyen pedig kifejezetten jót tesz. :) A munkát mindenki készen viszi a helyszínre. Ott 3 órát kaptunk rá, hogy kihelyezzük. Mivel  rengeteg olyan része van az én munkámnak is, aminek hetekig kell száradnia (pl. a levesestál), így nem is lehetne ezeket a munkákat a helyszínen elkészíteni.
Mindenképpen szerettem volna valami magyart vinni, ezért az Újházi tyúkhúsleves. Magyar maga a konyha is, amiben megjelenítettem a leves készítésének folyamatát is. Cukormasszából készült a csempe és a házi áldás is a falon. A munkát teljes egészében egyedül készítettem. Segítséget a férjemtől kaptam a szállításban, valamint a munkám megvilágításában.

 

A pályamű

- Mennyit gyakoroltál erre a versenyre?

- A versenyre konkrétan nem gyakoroltam, de volt, amit kétszer kellett elkészítenem, mert eltört, vagy elrontottam. Végül nem bántam meg, hogy újat csináltam belőle, mert jobb lett másodikra. A versenymunkám egyébként 3 hét alatt készült el.

- Mióta vagy hivatásos cukrász, ha az vagy, hol dolgozol, milyen szakmai lépcsőfokok vezettek ide?

 

- 2012-ben lettem cukrász. Saját kis műhelyem van. Airbrush oktatással foglalkozom cukrászok és amatőrök részére, Komáromban és Budapesten.

- Honnan merítesz ötleteket?

Érdekes, de általában nem a cukrászatból merítek ötleteket. Nagyon szívesen nézem más művészek munkáit, mint például mozifilmes maszkmesterek airbrush-al festett maszkjait, vagy akár hiper realista szobrok készítőinek munkáit. Ezek engem lenyűgöznek és mindig azt érzem, van feljebb, van hova fejlődni.
Van például egy magyar grafikai portál is, ahol sok magyar művész megtalálható. Grafittal rajzolnak fotórealisztikus rajzokat (és mivel én is rajzolok), ezektől az emberektől nagyon sokat tanultam.

- Szempont ezeknél az alkotásoknál az íz? Azaz ránézésre értékelik őket vagy kóstolással is, mik a zsűri szempontjai?

- Az íz a cukrász artisztikában nem fontos.

- Számítottál-e a sikerre?

- Maga a tény -hogy kint vagyok a világbajnokságon-, is szürreális volt nekem. Hazudnék, ha  azt mondanám, hogy nem játszottam el a gondolattal, hogy arannyal a nyakamban vajon  hogyan festenék...  De mikor láttam a többiek munkáit, akkor azt gondoltam, hogy ha már valami lóg a nyakamban, nagyon büszkén tudok hazamenni.

IMG_8987.jpg

- Miért éppen Spar? :)

- :) Ez nagyon vicces… sokan kérdezték, hogy a Spar szponzorált? Nem, igazából én ott  vásárolok, kivettem egy fóliázott húst a hűtőből, és az adta a mintát. Ennyi. 

- Vannak-e a további tervek? Mi a következő nagy projekt/verseny?

- Vannak tervek természetesen. A nemzetközi zsűri egyik tagja elhívott egy versenyre, amit  márciusban fognak tartani Ausztriában. Oda szeretnék elmenni. Valamint Tatán már 2 éve részt veszek a farsang kupán, idén is jelentkezni fogok. A távolabbi tervek közt pedig az olimpia van.

- Készítesz-e vevőknek, rendelésre vagy cukrászdáknak is tortákat?

- Sajnos, mivel nincs cukrászüzemem, így megrendelésre nem tudok készíteni tortákat.  Cukrászdáknak sem dolgozom még egyelőre.

- Hol lehet még megnézni egyéb munkáidat?

- Írok egy blogot: krickykonyhaja.blogspot.hu, valamint megtalálható vagyok a Facebookon Kricky konyhája néven.

[Ha itt nyomsz egy szavazatot hozzám, akkor lesz magyar blogger is a túrán, és persze beszámolok az indiai gasztrokalandokról majd. 10 másodperc, szavazz rám most, köszi!]

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr836942761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Flankerr 2014.11.29. 17:16:34

Ultrarealisztikus, mestermunka az ötlettől a kivitelezésig. Gratulálok, csak így tovább!

denibá 2014.11.30. 11:39:16

Már maga az ötlet is aranyérmes. A kivitelezés pedig lenyűgöző. Gratulálok!

György Baranyai 2014.11.30. 11:51:20

Egyik lányom cukrász. Nem merem megmutatni Neki ezt az oldalt...de azért gratulálok!
süti beállítások módosítása