Megiszom a levét - és egy bizarr selfie
2014. július 13. írta: világevő

Megiszom a levét - és egy bizarr selfie

Eleve szeretem a friss gyümölcsleveket, de a Michelin-csillagos koppenhágai Kadeau étteremben szerzett élményem még inkább belelkesített. És megtaláltam a tökéletes eszközt is, amivel gyakorlatilag mindenből ki lehet nyerni a levet! 

IMG_8707.JPG

Üdítőitalokat, energiaitalokat nem iszom, de néha azért vágyom rá, hogy a sima vagy szénsavas víznél erősebb ingerek is érjenek, nem is beszélve a különböző gyümölcs- és zöldséglevek fogyasztásának egyéb kedvező élettani hatásairól. Nem kell megijedni, azt nem fogom leírni részletesen, hogy minek mi a hatása, amúgy is főleg az ízre megyek általában, de azt igen, hogy mivel nyerem ki a levüket, ugyanis olyan új gépem van, ami tényleg nagy dolgokra képes!

Elvileg a Nomába szerettem volna bejutni Koppenhágában, de aztán végül a nagyon hasonló stílust képviselő Kadeau lett belőle, aminek egyébként maga René Redzepi is nagy rajongója. Mivel másnap várt rám egy elég komoly fizikai erőpróba, borpárosítás helyett a juice pairinget kértem. És hihetetlenül izgalmas gyümölcsleveket kaptam, sokszor saját készítésű ecetjeikkel kombinálva, az ételekhez fantasztikusan párosítva, épp úgy, mint a boroknál, csak épp teljesen alkoholmentesen. Ez egyébként leginkább csak Skandináviában és az Egyesült Államokban hódít egyelőre, bár szerintem akár itthon is lenne benne bőven lehetőség, hiszen tele vagyunk gyümölcsökkel, zöldségekkel.

Nyilván mindenki kóstolt már frissen préselt narancslevet, ha azt összehasonlítjuk egy dobozossal, akkor nagyjából képet lehet alkotni arról, hogy minimum mekkora különbség van a két műfaj között, ugyanis más gyümölcsöknél még nagyobb általában, a narancs egész jól reprodukálható a többihez képest a tapasztalatom szerint. A gyümölcs- és zöldségpréselésben már régebben is elmélyedtem, és itthon is napi rutinná vált, annyira jó műfaj, főleg, ha profi a gép, de a zöld fűszerek, levelek és hasonlók világa még csak mostanában nyílt meg előttem, amihez két dolog is nagyban segített: a balkonkertem és egy különleges gyümölcsprés. Előbbiről írok majd részletesebben is, ugyanis alaposan megváltoztatta a világot a MonJardintől beszerzett dzsungelnyi hétköznapi vagy épp nagyon különleges fűszernövény és mindenféle más, cserépben is megélő zöldség. Így a legtöbb italomba tépek kaprot, mentát, bazsalikomot vagy esetleg sárkányfüvet. A gyümölcsprést viszont most bemutatom részletesebben, mert nagyon megérdemli a figyelmet.

Omega Sana Juicer
Ez konkrétan a modell, ami nekem van.

Én eddig gyümölcscentrifuga rendszerű juicerekhez (erre továbbra sem tudok jó magyar szót) szoktam, ehhez képest egészen meglepő volt a Sana működése. Lassabb, mint egy centrifuga, viszont cserébe szinte hangtalan, akár korán reggel, vagy késő este sem gond a használata a szomszédok miatt. A csigás rendszer elképesztően alaposan présel, talán a képeken is látszik, hogy mennyire kevés nedvesség marad a kijövő 'forgácsban'. 
Kifejezetten izgalmasan hangzik, hogy akár tésztákat is lehet vele készíteni, vagy gabonatejet, illetve búzafűlevet, bár az első egyelőre romantikusabbnak tűnt kézzel (de azért ki fogom próbálni), a gabonatej helyett én még mindig tehéntejes vagyok, hiába tudom, hogy az nem a tehén tőgyéből csorog közvetlenül, a búzafűlével pedig a pár évvel ezelőtti hirtelen kíváncsiságból elkövetett léböjtkúrám óta kicsit óvatosan bánok, idő kell, amíg megbarátkozunk...

Ezekről a funkciókról tehát nem tudok nyilatkozni, de amit az általános működés során megtapasztaltam, annak alapján feltételezem, hogy ezt is ugyanolyan profizmussal vinné végig a gép. 

Órák után sem ragad bele a pép, azaz elég könnyű elmosni akár simán csak folyóvíz alatt. A szerkezet elsőre kicsit bonyolultnak tűnik, mert elég furcsa az alakja, de hamar hozzá lehet szokni. Van egy durvább szűrő is, amit általában használni szoktam, ezzel kifejezetten smoothie-szerű lesz az állag. A csigás megoldás miatt kifejezetten nagyon profi a szálas növényekhez, zöldfűszerekhez, például zellerlevél, mángold, bazsalikom, céklalevél, petrezselyem, kapor, ezeket sem roncsolja, hanem csak kipréseli belőlük a levet, méghozzá nagyon alaposan. Gumós zöldségekhez is profi, keményebbekhez is, nem akadozik, csak megfelelő méretűre kell darabolni előtte. Egy nagyon profi, sokoldalúan használható eszközről, ami nem csak arra jó, hogy a megvásárlás után párszor kipróbáljuk, hanem a mindennapok során is bevált, naponta minimum egy adag zöld vagy kevésbé zöld ital készül nálam, ennek az eredménye ez a selfie is, csak erős idegzetűeknek! 

photo-001.JPG

Van egy csomó olyan gyümölcs, amit annyira szeretek 'eredetiben', hogy nem vagyok hajlandó kipréselni, de akár ezek is izgalmasak lehetnek: a dinnyék, cseresznye, meggy, barack, gondolom nagyon finomak, csak nekem hiányozna a harapás élménye, de talán ma este teszek egy próbát a jó hideg görögdinnyével, ami a hűtőben van...

Mindjárt lezárom a kérdőívet, amin az éttermi bosszúságaidról nyilatkozhatsz!

Akit érdekel a préselő, itt egy hivatalos videó, elég hosszú, de tnaulságos is, látszik, ahogy lepréselnek rajta egy halom zöldséget és gyümölcsöt és milyen elképesztő színűek lesznek a levek, na meg persze a működés is követhető rajta:

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr526504305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása