Van menőbb kajafesztivál a Taste of Londonnál?
2014. június 29. írta: világevő

Van menőbb kajafesztivál a Taste of Londonnál?

Van! Mindjárt meg is mondom melyik, de előbb nézzük meg, hogy mit tud a londoniak büszkesége, nem keveset, például a világ legjobb séfjének bemutatóját, sok-sok világsztárt, és fantasztikus környezetben lenyűgöző választékot. 

IMG_8418.JPG

Voltam már párszor a Taste of Londonon, Európa talán legnagyobb gourmet fesztiválján, itt van például a 2012-es beszámolóm. Két éve rettenetesen le voltam nyűgözve tőle, akkor is rengeteget kóstoltam, ahogy a fotókból is kiderül, és volt köztük elég sok emlékezetes is. Tavaly végül kimaradt, viszont idén megint nagyon lelkesen vágtam neki, és persze kóstolójeggyel is alaposan teletömtem a zsebemet, nehogy lemaradjak valami fontosról.

IMG_5151_1.JPG

Közben kipróbáltam, hogy végig lehet-e csinálni 4 napot Londonban készpénz nélkül: felmarkoltam az itthon talált aprót (5-6 font) és persze vittem a bakkártyámat és nagyon kellemes élmény volt, mindent a MasterCard kártyámmal fizettem, és egy csomó helyen, a kis összegű vásárlásoknál még gyorsabban ment a dolog: PayPass, csak egy érintés, rettentő kényelmes. Az aprót pedig végül cseresznyére költöttem egy metrómegálló bejáratánál, finom volt, hatalmas, ropogós és ő volt kábé az egyetlen árus, aki nem fogad el kártyát.

Az első nagy élmény a világ legjobb séfjének, René Redzepinek az előadása volt az Electrolux Taste Theatre-ben, kóstoltatással és egyéb izgalmakkal, többek közt beszélgetnem is sikerült vele, de erről majd máskor:

Volt kint rengeteg kereskedő is, akiknek a többsége kóstolókkal is várta a közönséget, a termékek skálája rettentő széles volt, az itthonihoz képest sokkal több csúcsminőségű, illetve egészséges, vagy biotermékekkel. Az egyik legnagyobb kedvenc meglepő módon egy kolbász volt, chorizós, illetve hagyományos brit ízesítéssel.

Ezek még mindig nem az éttermek, csak a kiállítók, árusok:

És még kiállítók, hihetetlen sokan voltak, köztük kellemes meglepetésként az egyik legnagyobb kedvenc evővárosom, Lyon:

És akkor az éttermek és ételek:

És még:

Ez pedig a legnagyobb kedvenc volt, kankoku fu kohitsuji, azaz grillezett bárányborda koreai fűszerekkel, nagyon komoly volt:

IMG_8507.JPG

Az idei éttermek listája a fesztiválról: 

Action Against Hunger 5* Restaurant * Ametsa with Arzak Instruction * André Garrett at Cliveden House * Assado * Avenue* Bar Boulud* Barbecoa * Bleeding Heart * Blue Elephant * Chop Shop * Club Gascon * Duck & Waffle * Flesh & Buns * Gaucho * L’Anima * L’Autre Pied * Le Gavroche * Mango Tree * Maze * MEATliquor * Peyote * Plum + Spilt Milk * Roka * Rosa’s * Salt Yard * Shake Shack * Sixtyone * Sake No Hana * Spice Market * Suda * Sushisamba * Tamarind * Tartufo * Thai Rice * Thai Tho * The Begging Bowl * The House of Ho * The Truscott Arms * Theo Randall at the InterContinental * Yauatcha

És a konklúzió: továbbra is nagyon profi a fesztivál, óriási és fantasztikus. Viszont eléggé alapos okom van megállapítani, (bár elfogult vagyok, de szerintem az nem zavar bele) hogy a Gourmet Fesztivál már jobb, mint a Taste of London! Izgalmasabb ételek, profibb kivitelezésben, és persze lényegesen jobb áron, de mondjuk ez a magas londoni árszínvonalnak is köszönhető. 

IMG_8519.JPG

 A blog partnere a MasterCard ®. 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr276431441

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Taste of London 2014 2014.06.30. 11:44:52

Évek óta terveztük, hogy megnézzük London legnagyobb kaja fesztiválját, de egészen eddig soha nem jött össze.Idén az ascoti lóversenyre is készültem, azon voltam már egyszer és hatalmas buli: szép ruhák, kalapok, piknik, fogadások, izgalom, mezítláb fű...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2014.06.30. 09:47:19

az utolsó képen a lazac bőre úgy van letéve, mintha az is eladó étel (alapanyaga) lenne. De lehet, hogy én vagyok földhöz ragadt. viszont egy ilyen fesztivál tényleg jó lehet. :)
süti beállítások módosítása