Túrós zsömle - egy retrokaja kifordítva
2013. március 26. írta: világevő

Túrós zsömle - egy retrokaja kifordítva

Megláttam valahol a nagy klasszikus túróval töltött zsömle (úriasabban zsemle) receptjét, ami bennem ugyan nem annyira ébresztett sok nosztalgikus emléket, mert nem sok ilyet ettem, de az azonnal bevillant, hogy érdekelne sós változatban a dolog. Ki is próbáltam, és szerintem meggyőző!

20130325-1.jpg

Az előkészítésre nem kell több 5-10 percnél, a sütés 25-30 perc, azaz egy melegszendvics bonyolultságával vetekszik, de talán mégis kicsit változatosabb és érdekesebb. Michelin-csillag nem jár érte azért.

IMG_1957.JPG

A recept szinte ugyanaz, és nyilván sokféleképpen variálható is. Én egy doboz (250 gramm) túróba két tojást, egy felapíritott salotta hagymát (lehetett volna sima is), pár evőkanál joghurtot, sót, chilit, őrölt borsot tettem és a 4 zsömle kivájt belét. Ezt jól összekevertem és betöltöttem a zsömlékbe, amiket előtte kicsit megforgattam tejben, a tetejüket teleraktam kolbászkraikákkal, aztán 200 fokon kaptak 25 percnyi sütést.

IMG_1963.JPG
Tálaláshoz jó hozzá valami savanyúság, ha véletlenül akad bloggerbaráttól kapott sós-chilis citrom, az a legjobb :)

IMG_1968.JPGPersze a töltelék fűszerezését is lehet variálni ízlés szerint, esetleg sajttal vagy sonkával kiegészíteni, nagyot nem lehet hibázni.

És másnap reggel is kiváló, most teszteltem. 

[Csütörtökön vietnami vacsora, amire ezúttal be is lehet még jutni, itt vannak a részletek.]

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr775171973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Háta Más · http://www.artcharacter.hu 2013.03.26. 16:58:36

Egyszer egy kolléganőm hozott vaníliásat ebédre. Addig nem láttam még ilyet.
Egészen addig irígyeltem, amíg ki nem derült, hogy amit én tepertőnek hittem, az mazsola :)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2013.03.27. 16:28:46

Zsömle, vagy zsemle, ganz egal!
Hivatalos menzai(kantin) nevén Bulocski!
Előtte egy tartalmasabb levessel komplett ebéd volt.
süti beállítások módosítása