Lyon: főzés, főzés és evés.
2011. október 03. írta: világevő

Lyon: főzés, főzés és evés.

Megy tovább a gasztromaraton, a lyoni Bocuse Intézetben is elég sűrű a program, hiszen napközben napi 8 órában pörögnek a receptek, a feladatok, úgy működünk, mint egy étterem, azzal a különbséggel persze, hogy itt gyakrabban kerülnek elő a jegyzettömbök és néha még a fotógépek is, na meg a készülő ételek nem rendelésre készülnek, így nem kritikus, ha véletlenül csak 5 perces csúszással lesz kész. 
[JÁTÉK indult közben a Facebook-oldalon!]

Azt reméltem, hogy majd esténként lesz erőm gyakran napi összefoglalót írni, de olyan tömény ez a város, hogy az esték vagy pihenéssel vagy további gasztroélmények begyűjtésével telnek. Járom Lyon és környékének éttermeit az elegánstól a hagyományosig, hétvégente még borkóstolókra is eljutok. Így viszont kevesebb idő marad a blog írására, gyűlnek cserébe az anyagok az agyamban, a HDD-n és a memóriakártyán.

Ez lett például a múltkori cote de boeufből:

És még so más is készül(t):

 

Az egyes ételek, receptek részletes rendszerezése, leírása óriási feladat lesz majd, még az sem teljesen kizárt, hogy ha már ennyi szuper francia receptem lett, akkor majd egy könyvben teszem közzé őket, de addig szeretnék egy újabb képes beszámolót adni a bent folyó munkáról. A képeken szándékosan nem csak a végső fázist mutatom, hanem gyakran pillanatképeket a készülésről is, viszont a sorrend se mindig stimmel, ahogy írtam, lesz itt még melóm rendesen, amíg a párhuzamosan készülő ételek között rendet vágok.

Elkészült a hallé (megszenvedtem vele rendesen, mert kézi darálóval nekem kellett ledarálnom az egészet) és egy sült csirke is:

A marhához pedig bearnaise-szósz és Robuchon-(krumpli)püré:

 

És akkor most mindenki egyszerre:

Mindent meg is "kell" enni, így bőségesen viszek haza majd szuvenírt a derekam körül...

Rengeteg serpenyő, lábas, keverőtál vár bevetésre. Aztán mindet nekünk is kell elmosni a végén...

És a három hét egyik legfőbb szereplője:

Lesznek profi fotók is, és még sok-sok sztori, eljutottam pár fantasztikus helyre, például a 3 Michelin-csillagos Georges Blanc éttermébe Vonnas-ban, ahol a konyhára is sikerült "beverekedni" magam, aztán abban a megtiszteltetésben is részem volt, hogy másnap reggel maga vitt el saját autóján, hogy megmutassa a régió és az ország egyik nagy büszkeségét, a szabad tartásban nevelt Bresse-i csirkét egy farmon. 

Facebookon csatlakozni kötelező.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr623272058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BIPHOTO · http://biphoto.yolasite.com/ 2011.10.03. 10:12:54

Gratulálok! Remek infók és fotók!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 10:24:02

Én egyszer ettem hallét a horvátoknál. Nagyon gázos volt. Maradok a halászlénél. Azt mégis csak halászból csinálják... :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.10.03. 10:27:58

@BIPHOTO: köszönöm!

@TrueY: itt azért kisebb a rizikó, hiszen mi főztük :) konkrétan én daráltam le egy kézi darálón, szóval megizzadtam érte rendesen :)

Attilajukkaja 2011.10.03. 10:56:43

@világevő:
Tenyleg, az o hallevuk miben kulonbozik a mienktol (a reszelt sajton kivul)? Paradicsommal keszitik?
Amugy annyira gusztak a fotok, hogy en meg azt a nyers sugergerincet is szivesen leszopogatnam :o)))

"mindet nekünk is kell elmosni a végén"
Kiknek???????

voodoux 2011.10.03. 11:30:19

az a sültcsirek ugye még félkész?

moszkvicsszlusszkulcs 2011.10.03. 12:28:08

Az, hogy nektek kell elmosogatni, ne tudom miért meglepő, egy magyar szakiskolában sem mosogat el a tanuló helyett senki. Vagy amikor szakács szakmunkásba jártál, akkor még máshogy volt?

Azért ezeket az ételeket egy szakács szakmunkás vizsgán lehet, hogy nem díjazta volna a bizottság elnöke. Halat bőrével felfelé tálalni elég primitív szokás.
Látom van még mit tanulni. Étterembe azért még ne menj el dolgozni, max mosogatónak vagy kisegítőnek.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.10.03. 12:32:02

@moszkvicsszlusszkulcs: en meglepodtem rajta, ne legyel ram duhos emiatt, plz! :)
Mindig orom, ha akad egy uj nagytudasu tanitomesterem! Ezek a franciak mar csak ilyen primitivek, hogy ezt tanitottak nekem. Legkozelebb a magyar iskolat probalom majd inkabb ellesni, hogy neked se okozzak csalodast :)

ehran 2011.10.03. 12:34:50

@moszkvicsszlusszkulcs: Feltételezem, ezeket az iskolában készítették és tálalták így, a Bocuse Intézet meg egy "árnyalattal" elismertebb iskola, mint a hazai szakmunkás sulik, de biztos igazad van. A halat bőrével felfelé tálalni meg - így általánosan leszögezve - lehet, hogy primitív, de nagyságrendekkel ésszerűbb, mint fordítva, ha mondjuk mártás/leves/folyadék van alatta. ;)

Csalók Ellen 2011.10.03. 13:23:40

@moszkvicsszlusszkulcs: bármily meglepő, de igen, amikor pl. én jártam az Ecseri útra, nem mi mosogattunk, hanem jöttek a "nénik" és ez az ő munkájuk, feladatuk volt.

Attilajukkaja 2011.10.03. 14:05:39

@világevő: @ehran @moszkvicsszlusszkulcs: :

"Halat bőrével felfelé tálalni elég primitív "
Az egyszeru nep (nem vagyok szakmabeli!) szemevel nezve, az a kerdes, milyen halat ta'lalsz es milyen formaban. Nyilvan vannak haletkek, amelyeket borrel talalni mar eleve bunkosag. Es vannak halak, amelyek szepseget a tanyeron csak ugy tudod ertekelni, hogy annak a bore nez feled.
Szamomra eppen ebben rejlik a gasztronomia izgalma, a mindig megujulo arculata, hogy megismerek olyan dolgokat is, amik addig szamomra esetleg tabunak szamitottak.
Nem mondom, hogy minden ujitas bejon. Egyaltalan nem.
De legalabb az eselyt adjuk meg!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 16:35:42

@világevő: Halat darálni? Milyen perverz! :)

Attilajukkaja 2011.10.03. 18:15:52

@TrueY:
"Halat darálni?"
Miert, turmixolni jobb? En a multkor erre kenyeszerultem, botmixerrel. Ne is kerdezd, miert!!!! Mentettem a menthetot.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.03. 21:06:21

Én jobban szeretem a halászlében a potyka haldarabokat. Rágni még tudok . :)

fogash 2011.10.04. 11:23:35

Az a cote de beuf az első képen az nyers vagy már készen van?

@voodoux: nekem sem tünt eléggé megsültnek. Bár (kövezzetek meg) nekem a teszkós sültcsirke az egyik kedvencem, az kb az én ízlésem szerint van átsütve (a mellét általában túlsütik, az kiszárad). És ha jól látom, ezen a csirkén a lába is rajta van, nincs elvágva a comb alatt?

a pörköltszerű cucc guszta, sőt a halat is megkóstolnám, pedig nem vagyok nagy halevő.

a halbőr-kérdéshez: akkor az egybe pisztrángot kifordítod? ha ropogósra pirult (ehető) a bőre, akkor én is bőrrel felfelé raknám a tányérra.

Attilajukkaja 2011.10.06. 13:14:59

@TrueY:
"Rágni még tudok"
Igazabol pasziroznom kellett volna nekem is, nem turmixolni. A lenyeg, hogy kaptam ajandekba ot liter borzasztoan elkeszitett halaszlevet. Az izesitese nem volt rossz, viszont nagyon hig lett, ezert a kartonpapir izuve fozott pontyderekakat, hagymat, paradicsomot, paprikat inkabb botturmixoltam es alaplenek lefagyasztottam harom reszbe. Ez igy mar eleg suru lett es amikor eloveszem, friss haldarabokat fozok bele. Nem pontyot, hanem harcsat. Jo pontyot nehez itthon kapni.
süti beállítások módosítása