Világevő-évértékelés 2017. Beindult a mozikarrierem és egyéb forradalmi események.
2017. december 28. írta: világevő

Világevő-évértékelés 2017. Beindult a mozikarrierem és egyéb forradalmi események.

Végtelenül szubjektív évértékelés, benne azért nagyon is objektív tényekkel.

jokuti_foldgomb_kredit_szucs_matyas_web.jpg

Azt hiszem ide a legjobban Szűcs Mátyás nagyon jó fotója passzol
(egészen elszántak megnézhetik a werkfilmet is)

Kezdjük az év elejével, aki fel szeretné idézni Széll Tamásék versenyzését, érdemes megnézni a tálalás végfázisát, amit még a helyszínen a nézőtéren sem lehetett alaposan követni, mert sajnos alig mutattak belőle valamit a franciák, viszont itt minden látszik pár centiről. Itt pedig a magyar versenytányérok, részletes írásbeli magyarázattal.

És ezt a - saját ötlet alapján készült - névjegyet vittem magammal:

Volt élő tudósítás Brüsszelből, a Michelin kalauz bemutatójáról.

Akadt pár komoly nordic kalandom is: AOC**, a Noma** záróbulija, Daniel Berlin*, Fäviken** reggeli.

Sorban álltam - hol máshol, mint Japánban - pár órát a világ legjobb rántott húsáért. Egy fiktív rántott húson pedig sokan rendesen berágtak.  Alaposan becsokiztam Mexikóban, de volt ott más érdekesség is. Elmentem a Hisa Frankóba, Ana Ros-hoz. És egy szuperizgalmas, bécsi fine diningba. Na meg Érsekcsanád is tartogat nagyon jó dolgokat!
Ez pedig egy egészen különleges kenyér... Volt Bangkok is, piaccal, duriannal. És a leghíresebb mexikói séf. 6-kezes vacsora világsztárokkal és hercegekkel. És sajnos bezárt egy budapesti kedvenc...

A pár éve indított (újrafelfedezett) Instagramomon hamarosan 11.111 követő lesz, ide szoktam posztolni leggyorsabban a pillanatnyi gasztroélményeket, és InstaStory-ként pedig további érdekességeket, ezek viszont csak 24 órán keresztül elérhetők, szóval emiatt is érdemes követni. (Ez pedig a Facebook.)

Egy kis utazási statisztika: 2017-ben 150 ezer kilométert utaztam, nem csoda, ha kopnak el a gatyáim. 4 kontinens 24 országa fért bele ezúttal, ebből persze Európában volt a legtöbb túra, szorosan követve Ázsia által (2x Japán, 1 Vietnam, 1 Thaföld+Burma és persze azért Isztambulból is csak illik átkompozni Kadiköybe :) De azért főleg repültem persze, és ezért nagy köszönet illeti az Air France / KLM párost, akik nagyon sokat segítenek, szárazföldön pedig a Minit, ami nélkül nehezen jutottam volna el például ide. Futottam két maratont idén is, Párizs és New York került sorra, persze gasztroélményekkel összekötve. Házigazdaként, műsorvezetőként csináltam rengeteg nívos gasztrorendezvényt, ezeket nagyon szeretem, a legjobb összekapcsolása a szakmai és a szórakoztató tartalmaknak.
(A világevős posztokat egyébként egy világtérképről is lehet már nézegetni.)

Voltak számomra nagyon kedves médiamegjelenéseim, de azért a két világtörténelmi szempontból is legfontosabbat kiemelném: megjelentem a Hupikék Törpikékben és FineDiningLovers-en is. 
Utóbbiban, mint a magyar gasztronómia népszerűsítője, volt egy nagyon izgalmas szimpózium, ahol felkértek -  több nagyszerű hazai gasztroszereplő mellett - előadónak, így elég fontos külföldi újságíróknak és szakmabelinek mesélhettem a magyar gasztronómia izgalmairól, na meg a szervezésbe is besegítettem, az utóbbi években egyre gyakrabban nyílik lehetőségem a külföldi kapcsolatokat ilyen módon is használni.
Viszont a forradalmi áttörést mégis a mozikarrierem beindulása jelentette, felkértek ugyanis, hogy legyek a Hupikék Törpikékben Gordon Ramsay magyar hangja, azaz az ő általa megjelenített figura magyarul az én hangomom szólalt meg. Az Oscar-díj még nem teljesen garantált, főleg annak fényében, hogy már előre is jelezték, hogy ne készüljek nagyon hosszú szerepre, azért még így is meglepett, amikor a szinkronstúdióban a kezembenyomták a szövegemet. Egy mondat, azaz 5 szó szerepelt rajta! Ugyanennyi melója volt Ramsay-nek is, valahogy így képzelem el, amikor megtudta:

ramsay_smurfs.jpg

Én hidegvérrel viseltem.

Jövőre is nagyon izgalmas dolgok várhatók a gasztronómiában, lesz közte hatalmas meglepetés is, persze testközelből tudósítok majd erről is. És februárban Bocuse d'Or (itt dőlt el, hogy kik a résztvevők), újranyit a Noma (illetve megnyit a Noma 2.0), ott leszek az első terítésen már, nyáron pedig BdOr európai döntő is lesz...
És rengeteg beszámolóval adós vagyok még, például a Sushi Amane és a Brooklyn Fare is óriási élmény volt, na meg Mauritius-ról is jön egy összefoglaló.

És hamarosan meg kellene választanom az Év Éttermét, de egyelőre kicsit bajban vagyok. Szerinted melyik étterem érdemli meg? (a 2015-ös és a 2016-os)

Most épp vietnami gasztrotúra zajlik. És itt vannak az idei évem legjobb étkezései! [Érdemes amúgy is megnézni a Foodle.pro weboldalt, aki szereti a gasztroélményeit naplózni, gyűjteni, közzétenni.] Megpróbálom majd összeszedni a 10 kedvenc fogásomat is ezek voltak a tavalyiak.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr4813519635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása