Ilyen rizottót biztos nem ettél még! (videó)
2015. november 18. írta: világevő

Ilyen rizottót biztos nem ettél még! (videó)

Koppenhágából, az egyik csúcsétteremből hoztam az ötletet, érdemes megkóstolni!

img_8222.JPG

Az első Noma-látogatásom alkalmával Redzepi, a séf megkérdezte, hogy még milyen éttermekbe megyek a városban. Aznap este az egyik Michelin-csillagosba készültem, de erre összehúzta a szemöldökét és azt akarta tudni, hogy honnan jött az ötlet. Erre már rájöttem, hogy le akar beszélni róla, viszont gyorsan oda is telefonált egy másikba, a Relae-be, hogy foglaljon nekem asztalt. Itt ettem a lenti ételt, ami nagyon ízlett, így megpróbáltam rekonstruálni. Sikerült. Íme:

 Napraforgómagos 'rizottó' erdei gombákkal
(Christian Puglisi, Relae, Koppenhága nyomán)

Itt a teljes menet, az Ízes életből, ahol Mautner Zsófival főztem meg:

Hozzávalók:
30 dkg napraforgómag
10 dkg vaj (vegán változathoz csak ezt kell lecserélni kókuszzsírra)
2 db vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
5 dl alaplé
40 dkg gomba
só, bors
5 dkg parmezán
újhagyma
sárgarépa

Elkészítés:
A napraforgómagot előző este beáztatjuk vízbe, majd felhasználás előtt leszűrjük és lecsepegtetjük. A vöröshagymát és a fokhagymát apróra vágjuk, amit aztán vajon megdinsztelünk. Ehhez adjuk hozzá a beáztatott szotyi 2/3-át. Az alaplevet hozzáadva, roppanósra főzzük a napraforgómagokat, ez nagyjából 15 perc.
A szotyi maradék harmadát kevés alaplével pépesre turmixoljuk. A gombákat nagyobb darabokra vágjuk és karamellizált, barna vajon lepirítjuk. A gyufaszálra vágott sárgarépát és újhagymát is átforgatjuk végül a gombákkal együtt.
Ha megfőtt a napraforgómag, hozzákeverjük a pürésített részt és megszórjuk reszelt parmezánnal.
Tálaláskor a napraforgó rizottót pirított gombával és zöldségekkel tálaljuk.

Ez pedig itt az egyik legnagyobb párizsi kedvenc, ahova vissza is megyek a hétvégén.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr558089818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A fickó 2015.11.18. 22:42:19

.... szotyottó :)
Finom, lehet, de én még megszórnám pirított szotyival is a tetejét, mert pirított fenyőmagot már szórtam igazi rizottóra - annak jól állt. Szerintem, milliomosok fenyőmagból is elkészíthetik ezt az ételt... hm, pinotto néven. :D
Tökmagból meg tökottó néven. Ja, sütőtök rizottóra is szórtam már pirított tökmagot. :) Kicsit beindult a fantáziám ...

n_dy 2015.11.19. 19:22:01

én azért előbb megpucolnám a szotyit, a héját valahogy nem szeretem, pláne turmixolva
süti beállítások módosítása