Megszereztem a brutálisan jó tiroli császármorzsa receptjét
2015. június 18. írta: világevő

Megszereztem a brutálisan jó tiroli császármorzsa receptjét

Életem legjobb smarniját ettem egy különleges tiroli hüttében, közkívánatra megszereztem a receptjét is!

img_2588-001.JPG

A kaiserschmarrn különlegességét ezúttal nem csak a hely adta meg, vagy a mellé kínált kétféle feltét, hanem tényleg nagyon profi volt: belül kellően könnyű és szinte habos, kívül viszont roppanós és tökéletesen ízű, nem túl édes. Így készítik a tiroli Angerer Almban:

img_2595-002.JPG

Hozzávalók (egy főre)

125 ml tej
60g liszt
40g tojássárga
60g tojásfehérje
[ez nagyjából két közepes tojást jelent]
10g kristálycukor
20g mazsola
rum (ízlés szerint)
5g vaníliás cukor (vagy még inkább valódi vanília)
mazsola
Cukor a karamellizáláshoz
Porcukor tálaláshoz
Valamilyen lekvár (szilva, sárgabarack)

Elkészítés:

Egyenletes tésztává összedolgozom a lisztet, tojássárgáját, tejet és vaníliás cukrot (ebbe a részbe adagolható 1-2-3 evőkanál rum is). A tojásfehérjéből és a cukorból kemény habot verek, majd óvatosan, hogy össze ne törjön, összekeverem a tésztával.
Egy teflonserpenyőben hevítek némi zsiradékot, 2 cm vastagon beleöntöm a tésztát, a tetejét megszórom mazsolával (a rum itt is használható: ebbe áztatom a mazsolákat előtte). Közepes lángon sütöm, amikor megszilárdul, megfordítom. (fedőt is lehet használni) A megfordítás után 170 fokra előmelegített sütőben 5 perc alatt készre sütöm, majd egy tányérra teszem a tésztát.
A még forró serpenyőben kb 2 EK cukrot röviden karamellizálok, majd ebbe visszateszem a császármorzsát és mindkét oldalát karamellizálom.
Kanállal nagyobb falatanyi méretűre darabolom a tésztát, ízlésesen tálalom, majd meghintem porcukorral.
Mellé kínálhatok: áfonyát, almapürét, szilva- vagy sárgabaracklekvárt, vaníliafagyit.

img_2591-001.JPG

img_2596.JPG

Disclaimer: az utazás támogatója a #loveTirol #inAustria volt, a vélemény - mint mindig - a sajátom.

Itt látszik, hogy hol is csinálták, elég festői a környezet és különleges a hely is!

 Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz és a hírlevelünkhöz, hogy elsőként értesülj az újdonságokról és a programokról! Instagramon pedig élő a közvetítés a gasztrokalandokról!

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr217537554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vg123 2015.06.19. 13:15:28

Ausztriában sárgabarack lekvárral még soha nem láttam.
A szilva sem gyakori arra.
Ezekkel lesz magyaros?
Erős pistával méginkább. :-)
vg

Savior 2015.06.19. 13:53:58

Igazából én ettől a porcukros tálalástól kapok hülyét. Miért kell ezt mindenhol, minden desszerttel erőltetni? Elég édesek anélkül is, és ha véletlenül elfelejtem mondani, hogy nem kérek, akkor kaparhatom le utólag. A lekvárt/Apfelmust sem öntik rá kérdés nélkül az ételre, hanem külön hozzák ki. Miért nem lehet így a cukorral is?

Egyébként köszönjük a receptet, egy ideje már akartam csinálni, most legalább nem kell 10 német receptet összevetni, hogy kiszűrjem a lényeget. :)

rambo13 2015.06.19. 15:27:01

hát lehet, h közismert, de hátha mégsem:

hasonlóan a sztrapacskához, a császármorzsa elnevezés is rosszul jött át a magyarba. itt a képen és a receptben valóban császármorzsa látható, ellenben azzal, amit szerintem anyáink és nagyanyáink 80(+)%-a készít ezen a néven. ugyanis ők búzadarával készítik, ami viszon baromira nem császármorzsa, hanem Grießschmarrn,vagyis daramorzsa. A Kaiserschmarrn az biza lisztből van!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.06.19. 16:18:18

@vg123: Az nyilvan mindegy, hogy en rengetegszer ettem peldaul szilvaval kint, de ez megnyugtat, hogy mi magyarok az osztrakoknal is jobban tudjuk, hogy ok mivel eszik... :)

Kilgore Trout 2015.06.19. 19:49:27

Búzadarából még sokkal finomabb is :) És jó az császármorzsának.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.06.19. 19:51:11

@Kilgore Trout: az se rossz, csak az egy másik kaja. És ez még jobb annál is, próbáld ki.

vg123 2015.06.20. 11:08:58

világvevő@ Meg sem tudom számolni, hogy hány magyar és kelet EU-s szakácssal találkoztam már az Alpokban. De volt kínai is.... Az egyik magyar az ELTE-n végzett ügyvéd. Előző évben egy tiroli szakács volt ugyanabban a Hüttében.
Volt különbség!

Lacko11 2015.06.20. 11:14:32

Kedves világevő, biztos, hogy 60 gramm liszt?

GentleSpecter 2015.06.20. 14:51:28

Nekem mindig furcsa az ilyen szaggatott módi. Jobban szeretem a darabos verziót. Ez nem is morzsa. :) Amúgy őszibarack lekvár. Kolleginám meg juharsziruppal.

LULUIM1989 2015.06.20. 18:12:37

Ez a mennyiség egy adag? Ha két embernek készítem el, duplázzam?

LULUIM1989 2015.06.20. 18:31:00

Oksi, köszi! Már készítem is! :)

Lacko11 2015.06.20. 21:47:37

Elkészítettem, köszönöm az infót. Én csak kóstoltam, amúgy nagyon finom lett. Mivel ez az első sütésem, a feleségemet akartam meglepni vele, én lepődtem meg a legjobban, hogy milyen kis adag. Kérlek András, legközelebb írd oda, hogy ez egy adag. Sok sikert kívánok!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.06.20. 21:48:40

@Lacko11: sorry, beleírom, és köszi a visszajelzést! (itt most azt hittem, hogy egyértelmű a hozzávalók mennyisége alapján)

Pattaya 2015.06.22. 10:49:40

A smarnit anyukám mindig búzadarából és nem lisztből készítette.

rambo13 2015.06.22. 13:53:00

@Pattaya: ott van följebb a kommentfolyamban, h mi a különbség a császár- és a daramorzsa között..

barrix 2015.09.22. 19:11:31

Én igazi málnaszörppel szeretem, és a lényeg, hogy vajon sütöm!

nekemannyima 2015.09.23. 14:01:11

végre egy császármorzsa ami liszttel készül!!Köszi a receptet!Bárki bármit mond isteni és másnapra se száraz :) a karamellbe forgatás meg .....kedvencem :)

dhrbikes 2016.01.21. 20:18:54

Jártam jópár helyen Ausztriában, de eddig rosszat még nem ettem ebből :) Valószínűleg genetikusan csinálják jól.
süti beállítások módosítása