Hogyan válasszunk hentest és marhahúsérlelés házilag
2015. január 03. írta: világevő

Hogyan válasszunk hentest és marhahúsérlelés házilag

Nyilván mindenki evett már fantasztikus, érlelt steaket, viszont a hentesnél szinte soha nem lehet ilyet találni, vagy ha mégis, akkor az általában nem profi érlelés eredménye, hanem szimplán senki se vette meg, ezért túl régóta álldogál a hűtőpultban. Otthoni marhahúsérlelési projekt indul!

34027_131789780185201_100000625392256_211914_1145802_n.jpg

Még mindig elküldhetsz Indiába két kattintással!

Azért az alap(anyag) itt is kritikus, kiváló minőségű marhahússal érdemes csak indulni. Egy megbízható hentes 'beszerzése' emiatt is kritikus fontosságú. Legalább olyan fontos, mint egy jó ügyvéd vagy fogorvos, olyan, akinek adok a szavára, akinek értem a jelzését, ha valamiről inkább lebeszélni akar és azt is, ha rábeszélni. Mert én járok jól vele, ha értem. Nekem a Mészársteak jelenti ezt, de vannak, akik a Budagyöngyében és a MOM Parkban is jelen levő Károly József, vagy a Vámház körúti vásárcsarnok alsó szintjére, esetleg valamelyik török (Sezgin vagy Troya, de ők inkább bárányban erősek) árujára esküsznek, a lényeg, hogy legyen meg a bizalom. Én szinte csak a budapesti lehetőségeket ismerem, jelenleg itthon még mindig nem lehet úgy henteshez menni, hogy előre tudom, hogy mit akarok készíteni, maximum akkor, ha képes vagyok jelentős kompromisszumokat is vállalni a minőség terén. Ehelyett érdemesebb inkább a kedvenc, megbízható hentesnél érdeklődni, hogy épp mit ajánl, mi a legjobb, mit érdemes vinni, azaz hiánygazdaság van, még akkor is, ha ez nyilván nem összehasonlítható mondjuk a nyolcvanas évekkel, amikor az volt az öröm, ha banán érkezett az országba. Most az alaphúsok általában már sokféle verzióban elérhetők, de extrákhoz (mondjuk egy jó osso bucóhoz való borjúcsülökhöz) kell még némi szerencse vagy éppen türelem.

IMG_3937.JPG
A profi érleléshez alapvetően komoly érlelőhűtőre lenne szükség, kivéve, ha tényleg működik ez az érlelő tasak, amivel megkezdtem a kísérletezést karácsonykor. Egészen pontosan 24-én került bele pár szelet marhahús (nagyobb darabban lenne inkább érdemes használni, de most ennyi helyem volt csak), hogy majd hat héttel később, remélhetőleg tökéletesre érve kerüljön elő belőle.

img_8615.JPG

Az érleléshez a kiváló minőség mellett a marha zsírosabb, lehetőleg egyenletesen átszőtt részeit érdemes használni, személyes kedvencem a ribeye/rostélyos, színhúsokkal, például bélszínnel nem igazán érdemes kísérletezni, nem erre valók. A folyamat elég egyszerű, a leírás szerint vákuumozni érdemes a tasakokba a húsokat, (de van, aki szerint elég csak simán ráhajtani a zacskót), én azért az előbbit választottam, és bepakoltam a húsokat a hűtőbe.

img_8620.JPG

Így néznek ki most, másfél héttel később:

img_8690.JPG

Az érlelő tasakról további információk itt.

Amúgy otthoni kísérletezés helyett/mellett, most még van pár hely a Világevő Steak Vacsorára január 14-én vagy 21-én! Részletek itt, jelentkezés és további infók emailben (vilagevoesemeny@gmail.com)!

Itt pedig a tavalyi év legjobb receptjei!

A reggeli húsmentes volt:

A photo posted by Andras Jokuti (@jokuti) on

de ez jobban passzol ide Világevő-Coelhótól:

A video posted by Andras Jokuti (@jokuti) on

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr727036023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szépjuhászné 2015.01.03. 22:13:30

Hol vannak azok a török hentesek? Bárányt, birkát sokat eszünk,de a Lehelről.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2015.01.03. 22:58:01

@szépjuhászné: Ferenc krt es Nepszinhaz utca! Google-bol igy mar egybol megvan a pontos cim.

szépjuhászné 2015.01.04. 01:29:25

Köszönöm! Akkor guglizok! :) Azután csinálok egy rendes kleftikót. :)

szépjuhászné 2015.01.04. 01:35:58

Tényleg, a Troya-t már egyszer megtaláltam, csak ritkán járok arra! :)

Hombredafontana 2015.01.04. 19:34:11

Fantasztikus érlelt (profi módon!) marhát a hidegkúti úton szoktam vásárolni a Spéknél. A tulajok már több jó nevü bistronak is szállítanak.

Evil1979 2015.01.11. 22:50:48

Eltelt egy hét, hogy állnak a húsok?

DryAgedBeef 2015.12.14. 12:40:52

dryagedbeef.blog.hu/
Sziasztok,
feltérképezem a hazai lehetőségeket a szárazon érlelt marhahús beszerzésével kapcsolatban.
A fenti blogon lehet követni.
Üdv
süti beállítások módosítása