1 perces recept: mesés barack
2014. augusztus 04. írta: világevő

1 perces recept: mesés barack

A világ egyik legegyszerűbb receptje, őszibarack kakukkfűvel. Előkészítési idő: 1 perc!

IMG_6305.jpg

Az ihletet egy két-három héttel ezelőtti nagyszerű Terminal ebédből vettem, ott sokkal szebben és túróhabbal tálalták. [viszont talán kakukkfű nem volt rajta, arra már nem emlékszem. Újabb kiegészítés: náluk inkább sárgabarack volt :)]

A barackokat elfelezem, kimagozom, kakukkfűvel, kevés barnacukorral, citromlével megszórva 220 fokra előmelegített sütőbe teszem (arccal felfelé), 15-20 percig sütöm, amíg a meg nem barnul részben a vágási él. Forrón tálalom, adhatok hozzá például vaníliafagyit, de magában is kiváló. 

barack1.JPG

Tulajdonképpen egy szimpla gyümölcs, de mégis kifejezetten desszert értékei vannak, közben nem hízlal, egészséges, és kellően különleges is.

További nyári receptek, olvasmányok: a wimpy itthoni térhódításáról, egyik kedvenc vietnami halételem recepttel, baszkföldi kalandok.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr146573465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rostást · http://rostigastro.blogspot.hu/ 2014.08.04. 18:44:23

A második fotó a saját gyártás? Nagymamámnak volt ilyen étkészlete, utoljára a Káli Art Inn-ben találkoztam hasonlóval.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2014.08.04. 18:46:58

@rostást: igen, én is örököltem, retrocsoda! :)

Battenfeld 2014.08.05. 23:09:56

Némi ellentmondást érzek az 1 perces elkészítési, és a 15-20 perces sütési idő között.

2014.08.06. 05:30:49

"arccal felfelé" :DDD

én ünnepekkor szoktam ilyesmit készíteni, mert van cukorbeteg a családban: sült gyümölcs házi készítésű (görög joghurtból, kevés tejszínből készült) fagyival, pl. gyömbér vagy fahéj vagy vanília vagy citrom. lehet tepsiben vagy sütőben sütni a gyümölcsöt, kívánt állagtól függően.
az általad ajánlott fűszerezéssel még nem próbáltam, de kedvet csináltál hozzá, köszönöm :)
süti beállítások módosítása