Málta idén is nagyon menő
2014. június 14. írta: világevő

Málta idén is nagyon menő

Őszintén szólva első látogatásomra nem szerettem meg igazán Máltát, aztán visszamentem tavaly újra, és már sokkal jobban tetszett, idén pedig még inkább kiélveztem a szépségeit, na és az egyre profibb gasztronómiai kínálatot.

IMG_1013-001.JPG

A természeti kincsekben meglehetősen gazdag szigetek, Málta és Gozo elég profin bejárhatók a helyi kirándulóbusszal, van két konkurens társaság is, nagyjából azonos kínálattal, én a MaltaSightseeinget próbáltam, hibátlan volt, a megszokott hop on hop off szolgáltatás mellett van egy éjszakai körútjuk is, ami Máltán érinti a fontosabb látványosságokat, érdemes kipróbálni, például Mdinának is gyönyörű éjszakai díszvilágítása van, nekem végül nem jött össze, mert persze az utolsó pillanatban találtam ki, és előre kell jelentkezni rá. Ha csak a szigeten utazgatnánk, akkor egyébként szuper jó a tömegközlekedés például a tengerparton is, van egy csomó busz, a napi jegy nagyon olcsó, igaz, csúcsidőben eléggé megtelnek az utak és a buszok is.

Szerintem Máltán a leglenyűgözőbbek a színek, zöldből talán kicsit kevesebbet lehet találni, főleg a főszenban, cserébe viszont a kék egészen elképesztő árnyalatai vannak, és ehhez járul hozzá még a napsütés, évente 300(!!!) a napsütéses napok száma, nem egy depressziós hely.

Az ételkínálat alapvetően mediterrán, ami mondjuk a földrajzi elhelyezkedés kapcsán is eléggé magától értetődő, erőteljes olasz (főleg szicíliai) befolyással. Kiváló tengeri halakkal és egyéb előlényekkel, plusz néhány helyi különlegességgel, mint például a nyúl [Máltai nyúlról és homárról itt.].

 Van a szigeten egy halom nagyon profi hotel és resort is, ezúttal Vallettában laktam, aminek hihetetlen jó hangulata van. Reggel még nem érnek ide a turisták, és délután már a többségül távozik is, így szinte csak a helyiekkel lehet élvezni az elcsendesedett utcákat. Aki viszont bulizni akar, jobban jár Paceville környékével, ami strandolásra is alkalmasabb. Viszont ez a szállás amúgy is zseniális, a kilátás is fantasztikus, a sok száz éves épület is, na meg a 'házmester', aki gyakorlatilag mindenre tudta a választ. És én eleve sokkal jobban szeretem az apartmanokat, mint a szállodai szobákat: Palazzo Prince D'Orange. Nagyobb társaságoknak a legjobb, mert a felső két szint akkor gyakorlatilag egy nagy közös élettér, több tetőterasszal, hatalmas, jól felszerelt konyhával és étkezővel, de mégis különálló szobákkal, lakosztályokkal. A kilátás a teraszról:

És még kajálni is nagyon jókat lehet, de erről ebben a posztban írok bővebben, meg majd egy későbbi posztban főleg a legjobb seafood élményemről. És jön a legelképesztőbb élményem is, videóval, lebegés a víz felett.

IMG_1935.JPG

És ráadásul a nyári hónapokban tele van az egész ország magyar vízilabdásokkal, szóval érdemes figyelemmel kísérni az amúgy is nagyon látványos tengerparti uszodák sportéletét.

This post was brought to you as a result of the Blog Island Malta campaign, created and managed by iambassador in partnership with the Malta Tourism Authority and the support of Air Malta. Világevő maintains full editorial control of the content published on this site.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr936109066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2014.06.14. 21:06:55

Nekem csak annyi emlékem maradt Máltáról, hogy ezer fok van, minden kopár és sehol némi zöld, a szomszéd hotelben meg elromolhatott a légkondicionáló, mert a népek halomra aludtak az erkélyen.... Nyulat meg nem mertem kóstolni. De pont Valletta tetszett - igazából az egészet olyannak képzeltem utazás előtt.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2014.06.14. 21:10:54

@ekat: Mikor voltál és merre? Mert nyilván mindenhol lehet szörnyű helyre menni...
És azért nem csak Valletta olyan szép stílusú, hanem egy csomó másik város is, a szimpla tengerparti üdülőrészek meg nyilván másra szolgálnak, más közönségnek.

Darth_Vader 2014.06.15. 14:19:23

Egy igazi koszfészek telep ez a Málta.
süti beállítások módosítása