Ez az igazi street food! Hanoi, Vietnam legjobbjai
2013. december 02. írta: világevő

Ez az igazi street food! Hanoi, Vietnam legjobbjai

Sokat beszélünk Magyarországon a street food forradalomról, ha jogos az elnevezés, akkor Vietnamban minimum street food atomháború zajlik. Már sok-sok éve és még sok-sok évig. És szenzációs jó minden.

[A képek itt fent vannak nem lehúzott szaturációval, azaz az erdeti, teltebb színekkel.]

IMG_5072.JPG

Fogok majd recepteket is hozni, meg tanultam is jó pár újdonságot ezúttal is, de most egyszerűen annyira limitált az időm, amikor netkapcsolatom van, hogy addig is egy kis kedvcsinálóként mutatom be inkább képeken, hogy mit is jelent az itteni utcai kaja kultúrája, a hely, ahol a nap 24 órájában folyamatosan esznek, főznek, sütnek, kajálnak, majszolnak. És megéri csatlakozni, a legszakadtabbnak tűnő kis utcai büfé, vagy ideiglenes árus is általában kiváló ételeket kínál, ráadásul nagyon olcsón.

Ez tényleg street food, nem nagy nevű séfek által kieszelt utcaias jellegű étel, hanem valódi, évtizedek vagy estenként évszázadok alatt kialakult vendéglátás, a kereslet-kínálat törvényei szerint. És dübörög is.

 És még egy kis ráadás:

Kicsit sem street foodot lehet nyerni a Sok kicsi jótékonysági nyereményjátékán, a Costes étteremmel közös felajánlásunk már elérhető, garantáltan exkluzív és különleges! 

Na itt látszanak az eredeti élénk színek:

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr175669096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

protézisesh 2013.12.03. 08:49:09

ugye hogy van élet a phó levesen túl is? :)

BigPi 2013.12.03. 10:00:00

Lehet, hogy a lángos+hurka-kolbász mellé nekünk is fel kellene eleveníteni a Laci konyhás múltunkat. Bár valószínűleg mára már nagyon sok alapanyag nem található meg a hazai kínálatban. Ami 150-200. éve még természetes volt ma már különlegességnek számítana.

BigPi 2013.12.03. 10:04:43

Mit süt az emberke a rácsok között parázson?

Link elek 2013.12.03. 11:17:18

@BigPi:
lol

Mondj egyetlen alapanyagot, ami Mo-n termeszetesnek szamitott, es nincs hasznalva ma!

A maagyr konyha SOHA sem a kiserletezesrol votl hires, se akkor se most.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.12.03. 11:25:02

Érdekes ételek! ;) Ha arra járok, simán kipróbálom mindet. Egyébként rendeléskor a helyiek segítenek? Mármint, hogyan tudja meg a vietnámiul nem beszélő utazó az angolul nem beszélő öreg nénitől, hogy éppen mit főz, mi a kínálat? Próba szerencse?

(Egyébként emelné a blog színvonalát, ha valami rendesebb fényképezőgéppel készülnének a fotók, nem (valószínűleg) mobiltelefonnal. Már pár tízezerért lehet kapni 2-3 éves, de még kitűnő (bridge, vagy akár DSLR) fényképezőgépeket a neten. ;) )

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.12.03. 12:22:15

@bestpixel: köszi. nyilván nem tudnak angolul az utcai árusok, de az alapkaják megtanulhatók, vagy mutogatás. mondjuk egy canon 30d-megfelene? mert azzal készültek. csak (szándékosan) lenyomtam a szaturációt kicsire.

@BigPi: citromfüves sertés

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.12.03. 12:44:00

Akkor ahogy sejtettem: végül kiválaszt az ember valami ránézésre szimpatikus kaját, aztán vagy ízlik vagy nem. ;) Az egyik fotón látható egy rakás előre elkészített nyárs, ezek miatt kérdeztem...

(Pont a szaturáció tévesztett meg engem az előbb, nem is értem, miért nyomod _le_, mikor manapság az ételfotóknál éppen az ellenkezőhöz van szokva a szem.
A Canon 30D egyébként kiváló gép, habár nem tudom, milyen obi van rajta (ami a képminőség nagyobb részéért felelős).
Egyébként én a helyedben inkább egy igényesebb kompakt (Canon G sorozat pl.), vagy vmi jobb bridge géppel fotóznék, ugyanis ezek képminőség szempontjából tökéletesen megfelelnek egy blog kis méretű képanyagához, viszont kicsik és könnyűek – ami utazáskor nagyon nagy előny.)

mojoking77 2013.12.03. 12:54:20

@világevő: Mokas sztori esett meg velem par hete Jersey-ben. Beultunk egy kifejezetten elegans vietnami etterembe, ahol az ott etkezo kb 30 vendegbol (velunk egyutt) 14-en ettek pho levest..
Nem is tudtam, hogy angolul is fut a blogod kint... :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.12.03. 12:56:55

@bestpixel: tudom, hogy az tévesztett meg, azért írtam. és leírhatnád, hogy a képek minőségével mi a konkrét kifogásod a szaturáción kívül, amit utólag toltam le. addig még nem adom el a gépemet és az objetíveket, nekem tökéletesen megfelelnek, a bridge gépeket sosem szerettem.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.12.03. 13:01:47

@mojoking77: :D nyilván! lelkes magyarok fordítják társadalmi munkában az NSA megrendelésére :)

protézisesh 2013.12.03. 15:35:14

@bestpixel: légy erős: Ázsiában pont az a tuti buli, azért jó oda menni nyaralni, mert MINDENT elfelejtesz az itthoni sz*rságokból, KIKAPCSOLÓDSZ! Ennek az is része, hogy a pici pofók ujjacskáddal ráböksz valami szimpatikusnak tűnő cuccra, aztán várod a meglepetést, hogy az mi lehet. Ha 90 millió vietkong nem pusztul éhen rajta, te sem fogsz. :) Legfeljebb furcsa lesz. Az élő polipot (bár az koreai) meg látod, hogy nem köll megenni...

Ja, egy könnyű DSLR is baromi nehéz tud lenni 43 ok +98% páratartalom mellett. Tapasztalat, bár én egy D70-es Nikont vonszolok körbe a világon. De ha csak megmutatni akarom a barátoknak, milyen volt pl. a sípálya okt. 23-án, arra elég az ifón is :) A blogot (mivel nem fotósblog) én a telefonosképisjó-kategóriába sorolom.

@mojoking77: mint azok a szintén bátor turisták, akiknek Olaszország kimerül a pizza/spaghetti al ragú/tiramisú szentháromságában...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2013.12.03. 16:20:55

@világevő: Úgy általában kissé "vérszegénynek" néznek ki a fotók, némelyik fátyolos, némelyik zajos, némelyik kiégett, ezért gondoltam, hogy egy mobillal lőtted őket. Habár most megnézve, mobillal az éjszakai fotók sokkal zajosabbak lennének.
Úgy néznek ki, mintha legfeljebb valamelyik kitobjektívvel (18-55, 18-105 vagy 18-135) készültek volna, azoknak van ilyesmi színviláguk, minőségük.

@protézisesh: Van némi tapasztalatom a világ számunkra ismeretlen ételei tekintetében, voltam már itt-ott. A kérdésem inkább arra vonatkozott, hogy mennyire lehet kommunikálni az ottaniakkal (beszélnek-e nyelveket, ki van-e írva pl. angolul valami valahol), és ez alapján választani ételt.

mojoking77 2013.12.03. 16:53:35

@protézisesh: Jerseybe azert eleg keves turista megy (mily meglepo..)Inkabb azt mondanam, erosen divatja van a pho levesnek. A vendegek egy resze tavol keleti (valoszinuleg viatnami) volt.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.12.04. 03:58:53

@bestpixel: értem. attól néznek ki vérszegénynek, mert le van húzva a szaturáció, épp ez a hatása. és majd inkább akkor kérek tőled (talán) tanácsot, ha egy ultra nagylátó és egy fix 100-as teleobjektív képét nem kevered össze simán egy mobiléval. mélységélesség, átfogás, stb. ezzel le is zártam a témát részemről. bocs meg köszi.

bambanő (törölt) 2013.12.06. 05:42:10

@Link elek: haha, ezt honnan szoptad?
latszik, hogy teged rantott huson meg tort krumplin neveltek

nekem amugy mar tele a tokom a pho levessel, itt, ahol elek rengeteg a vietnami bevandorlo (plusz rendkivul massziv a helyi etelkultura is leven szo Kelet-Azsiarol), de a kodiandert, citromfuvet, csillaganizst mar sikerult megutalnom, annyit hasznaljak
pont annyira kozhelyes egy ido utan, mint a paprikas magyar halaszle, vagy a cseh kndeli vagy a francia etelklisek (bekacomb, csiga, crepe)

bambanő (törölt) 2013.12.06. 06:25:11

@világevő: ne ertsd felre, kedvelem en az azsiai konyhat, sot, imadom, csak sajnos sok magyar azt hiszi, hogy itt nincsenek klisek, kozhelyes etelek csak a magyaroknal vannak
persze, nekunk egzotikus a pho, ahogy a nemet turistanak is a halaszle
en itt Azsiaban tapasztaltam, hogy a legprolibb kenyeret is el lehet adni, ha franciaul irjak ra, hogy "pain", ugyanez borra is igaz, sorre (amire ranyomjak, hogy nemet, arra ugrik a helyi vasarlo), mert egyszeruen ok is klisek utan mennek abban, amit nem ismernek
csak a magyar egy ilyen onostorzo nep, azt hiszi, klisek, unalomig ismetelt fogasok csak a magyar konyhakrol kerulhetnek ki

multkor elmentem ismerosokkel vietnami etterembe, pho, valami teszta+hus alapu foetel, plusz ezek a tekercses garnelarakos dolgok... mindbe beleraktak a koriandert, na ez szamomra pont egyenerteku a magyar so-bors-paprika fantaziatlansagaval

amugy en mindig harapos vagyok, nem neked szol
most megyek es ebedelek valamit, ami egyben forro, budos es csipos (stinky tofu)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.12.06. 06:29:55

@bambanő: :) van ebben sok igazság, de azért szerintem az ázsiai konyhák közül magasan kiemelkedik változatosságban és szofisztikáltságban a vietnami és a japán (a kínai is, de azzal nincs még elég tapasztalatom).
én itt a helyszínen például messze nem tapasztalom a koriander egyeduralmát, kicsit keveslem is, de persze nem bánom, hogy helyette megismertem másik 20 zöld fűszernövényt, amit nyersen adnak, eléggé ki van találva, hogy mihez mit (pl egészen keserű levelek is vannak), ugyanígy a szószoknál is szigorúak a szabályok.
amúgy meg az emberi agy működése miatt dolgozunk klisékkel, kell a "rend" a sok információ feldolgozásához.

maraKK54 2014.02.26. 09:11:24

Kedves Világevő! Minden elismerésem vállalkozó kedvedért. Sajnos én pont az ellenkezője vagyok ennek - tehát duplán felnézek rád. Tavaly, amikor Fülöp-Szigeteken voltam pár hetet kis menyem népes családja körében, az első nap, amikor a hosszú út fáradalmait még ki sem pihentem, azaz tök kómában voltam, a szépen megterített asztalról épp a leggyanúsabb tálat tolták elém nagy boldogan a házi gazdák. Láttam rajtuk, életük fő művével állnak elő. Addig nem hagytak békén, míg meg nem kostóltam, mely tálon öntözőcső-darabkákhoz hasonlatos, kis lábak, csápok és még ki tudja, miféle, paraszti gyomromnak tökéletesen szokatlan ízkompozícióval drukkoltak elő. Láttam, ha nem eszem belőle, ott maradok egészen a repülőgépem indulásáig. Hihetetlen gyorsan, rágás nélkül nyeltem le egy falatot a mini öntözőcsőből, mely kissé rágós volt, de azzal sem foglalkoztam, csak minél előbb eltüntessem, ez volt a cél. Miután ez megtörtént, megtapsoltak, és örömtől megmámorosodva kérdezték: ízlett? Szerinted mit válaszolhattam? Igen -, feleltem -, de inkább meghagyom a család többi tagjának, nem vagyok mohó.

András, hallottam a reggeli műsorban, hogy nincsen szponzorod a nagy, világot keresztbe kasul történő evészetedhez, javaslom, legyél a saját szponzorod, az kifizetődő. Ha írsz az email címemre, természetesen nem fogom eltitkolni. Őszinte tisztelettel Simon Mara, a visszafogott kostoló
marasimo@gmail.com
süti beállítások módosítása