Fontos felfedezés a szalonnarajongók számára!
2013. szeptember 04. írta: világevő

Fontos felfedezés a szalonnarajongók számára!

Elég nagy szalonnarajongó vagyok, főleg a jó abált csécsi olyan, amit, ha meglátok a hentesnél és frissnek tűnik, akkor nehezen tudok ellenállni. Viszont szalonnához hagyma is kell, az meg nem túl környezetbarát.

IMG_1536-1.JPG

Ma reggel viszont végre felfedeztem egy olyan kombinációt, ami megoldja, hogy elfogyaszthassam az előző napról megmaradt remegős csécsi szalonnát anélkül, hogy egész nap kerülgetnem kelljen az embereket, vagy nekik engem. (és nem, nem a brutális fokhagymakrémre gondolok...)

IMG_5373.JPG

Vettem pár napja egy kis konzerv chipotles adobados-t (fut chipotle en adobo néven is), azaz a híres mexikói chilipaprikát, a jalapenot, csak éppen füstölve, majd paradicsomos mártásban puhára főzve, gyakorlatilag lekvárként. (A Táfelspiccen volt róla nemrég egy hosszabb cikk is.) Magában is, szendvicseken is rettentő finom, meg egy csomó mexikói (ihletésű) étel fontos alapanyaga, szóval érdemes amúgy is beszerezni, nagyon közel áll a magyar ízléshez, elég csípős, de nagyon jól adagolható, kisebb darabokban fogyasztva a csípés mellett kiválóan érvényesül a füstölt paprika, fűszeres paradicsommártás íze is. Azaz ragyogóan kiváltja a pirosarany-erőspista-tengely túlsózott, adalékanyagokkal általában alaposan telezsúfolt termékeit.

IMG_5374.JPGÉs a mai felfedezésem alapján tökéletesen passzol a jó kis csécsi szalonnához is, így az hétköznap reggelire is élvezhető, hurrá!

Akit még ennél is autentikusabb latin-amerikai ízek érdekelnek, még tud jelentkezni a szeptember 11-i óriási Brazil vacsorára. És közben 12 ezret is meghaladt a FB-oldal követőinek száma, csatlakozz, ha szeretsz jókat enni és akár utazni is.

Elérhető gourmet boltokban, de simán hipermarketek egzotikus/nemzetközi részlegén is érdemes keresni. Arra érdemes figyelni azért, hogy az összetevők között élelmiszerek szerepeljenek, ne azok helyettesítői. (Az enyém a Tescóból van, La Costena márkájú)

És hamarosan 3 éves lesz a blog!

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr715494670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiscica79 2013.09.05. 10:10:18

A címben lévő szalona, gondolom szalonna akart lenni.

protézisesh 2013.09.07. 00:01:02

Mitől csécsi ez a tokaszalonnának látszó étel?

Nick Leeson 2013.09.08. 21:25:44

Először is Boldog Szülinapot a Blognak!
Másodszor, ha már kérted, írok pár mondatot a blogról. :)
Kb. 1-1,5 éve olvasom írásaidat, nem vagyok napra kész, de szerintem a bejegyzések jó részét olvastam.
Alapvetően szeretem az írásokat, jók a képek.
Én is szeretem a jó kaját, sajnos a Fine Dining vonalon elég ritka vendég vagyok. :)

Eleinte nem értettem ki ez a pofa, aki ekkorákat mond a kajákról. :) "Tökéletesen van megsütve", "jó a textúrája", stb. Idővel azért láttam, hogy nem egy Lehel piaci lángossütőről van szó. :) Párszor valamelyik kereskedelmi csatornán is kiszúrtalak. Én a főlapon el tudnék képzelni egy pár mondatos bemutatkozást. Így hitelesebbek lennének az írások.
Meg úgy általában idővel azért lejött, hogy nem a levegőbe beszélsz.

Nekem még az egy kicsit fura, hogy nagyon szélsőséges az a spektrum amit be szeretnél mutatni a gasztronómiában. Kezdve a háromcsillagos szakácsoktól, a csécsei szalonnáig. Aki a háromcsillagos szakács által elkészített kajához van szokva, az nagy ívben szarik a csécsei szalonnára. Aki meg a csécsei szalonnát fogyasztja, az hülyét kap az "egy kanálnyi művészien megkomponált" fogásoktól. Szóval így full vegyesen, egzisztenciálisan hatalmas szakadékokkal, néha furcsán hatnak a dolgok...

Nagyon tetszenek a vacsora estek. Sajnos eddig még egyikre sem jutottam el (munka, család, stb.), de fontosnak tartom megemlíteni, hogy nagyon ötletes kezdeményezés, és árban is korrekt!

Szerintem csak így tovább!
üdv.: Nick

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.09.23. 08:53:22

@Nick Leeson: köszi szépen! én azért hiszek abban, hogy a fine dining és az egyszerű finomságok nem zárják ki egymást! ahogy az operarajongók is hallgatnak könnyebb zenét is. (remélem) :)
süti beállítások módosítása