A legjobb phó Párizs legöregebb házában
2013. május 14. írta: világevő

A legjobb phó Párizs legöregebb házában

A vietnami marhahúslevessel kapcsolatos függőségem nem hagyott alább a francia fővárosban sem, ezért aztán alaposan utánajártam, hogy hol árulják a legjobbat, és el is mentem megkóstolni. Volt hozzá meglepetés is.

201304272-1.jpg

Rengeteget írtam már eddig is a phó levesről és még fogok is, az biztos, most viszont egy kis meglepő franciás történelmi színezék is kerül a levesbe. A legjobb phó után nyomoztam Párizsban, mint kiderült egy olyan helyen árulják, ami már magában is elég különleges: csak hétfőtől szombatig van nyitva, és csak napközben ezeken a napokon is, és egészen minimális a kínálat.

IMG_2184.JPGVan belőle nagy és kicsi, ami árban alig kevesebb, na és bo bun, egy marhahúsos tésztaétel, ami szintén nagyon finom (és vicces módon pár napja megjelent Budapesten is, a Hai Nam kínálatában), de én - kattanásomhoz méltó módon - természetesen a phó-re mentem.

IMG_2183.JPG

A hely különlegessége még, hogy nem egy közönséges épületben kapott helyet a phó büfé, hanem Párizs legöregebb házában. Erre bizonyíték nincs, a neten igyekeztem utánajárni alaposan, a legtöbb forrás szerint igaz, de azért nem teljesen kizárt, hogy csak az _egyik_ legöregebb házról van szó, de az ránézésre is látszik, hogy nem újépítésű az épület.

IMG_2182.JPGElvileg a 17. század első felében épült, ami még nem tűnik nagyon réginek, de mivel Párizs sokszor leégett, nem nagyon állnak ennél régebbi házak a városban.

IMG_2176.JPG

A hely meglehetősen családias, gyakorlatilag egy kis szoba, eleve egy család is csinálja, de a vendégek számára is átadják a családias hangulatot azonnal, hiszen nincs válogatás, a vietnami néni egyértelműen jelzi, hogy melyik asztalhoz kell leülni, aztán, ha jönnek új vendégek, előbb-utóbb minden egyes szék gazdára talál.

IMG_2181.JPGAki el akarja kerülni a hosszú sorban állást, mint én is, idejön legkésőbb 12-re, utána ugyanis egyre hosszabb sor alakul ki az utcán, de hiába a nagy kereslet, nem hajlandók meghosszabbítani a nyitva tartást, itt rend van. A rendelés elég egyszerű menet, ahogy a fenti étlapból is látszik, ami egyben az itallap is, nagy trükkökre és hosszadalmas lapozgatásra itt nincs lehetőség. Aztán érkezik  a leves, forrón, ahogy azt kell.

IMG_2178.JPGNagyon finom illat, szuper minőségű marhahús, és az itthon egyáltalán nem szokásos két összetevő: vöröshagyma és húsgolyók uralják a képet. Utóbbi nekem őszintén szólva nem sokat ad a sztorihoz, a teljesen homogén húsgolyók se ízre, se állagra nem vehetik fel a versenyt a vékony szelet húsokkal.

IMG_2177.JPGÉrkezik mellé rengeteg csíra, menta és citrom is, na és persze az asztalon további utánízesítési lehetőségek is rendelkezésre állnak, főleg szószok formájában (szója és chili), de a nagy kedvencem,a Hoa Senben és Hai Namban is standard ecetes chilis fokhagyma nincs. És persze a chiliszósz is a világon mindenhol elterjedt amerikai gyártmány, nem házi készítésű, ahogy a Hai Namban.

Azért a leves persze így is nagyon finom és autentikus, különleges élmény a sok franciás íz között. 

Song Heng
3 Rue Volta
75003 Párizs

Csináltam egy közvéleménykutatást a Facebook-oldalon, van már rengeteg válasz, az elsöprő többség nagyon pozitívan áll hozzá, kíváncsi vagyok a te tapasztalataidra is a levessel kapcsolatban, ettél-e már, ízlett-e. Ja és itt a bizonyíték, hogy nem csak beszélni szeretek róla, az RTL reggeli főzőműsorában meg is főztük Mautner Zsófival.
Azért az nagy megnyugvás volt, hogy nem lettem szerelmes az ottani phó-be, továbbra is hűséges maradok az eddigi kedvenchez, nem csak praktikus okokból.

 

Jövő csütörtökön pedig újra Világevő Vietnami Vacsora! Érdemes hamar bejelentkezni, mert elég hamar el szoktak fogyni a helyek erre az autentikus ázsiai lakomára.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr485279986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mojoking77 2013.05.14. 19:36:29

Szia,
Utalom, hogy belekotok egy postodba, de Parizsban nagyon sok 17.szazadi epulet all meg, egyben volt is szerencsem lakni hosszabb ideig.
Anno en a Lonely Planet-ben egy 13. szazad vegen epult, es azota is allo epuletet olvastam a legoregebbnek, valahol kozel a Chatlet-de Halles-hez, de arrol most nem talalok leirast, igy ezt tudom megosztani: www.tripadvisor.com.au/LocationPhotoDirectLink-g187147-d695135-i22380171-Auberge_Nicolas_Flamel-Paris_Ile_de_France.html

BTW, a Pho jo, csak NE RAKJANAK BELE KORIANDERT!!!!
;)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.05.14. 22:41:21

@mojoking77: :) nem véletlenül szántam erre külön mondatot, hogy mennyire nem biztos a dolog. de egy csomó forrás tényként kezeli, hogy ez a legrégebbi. de nincs nagy jelentősége.
a koriandert meg tessék megszeretni! :)

mojoking77 2013.05.15. 00:44:04

@világevő: Iszonyat sok gyonyoru, es tenyleg regi hazat talalsz Parizsban. A hulye amerikaiak egyszeruen nem hiszik el, hogy letezhetnek epuletek a piramisokat leszamitva, amik tobb mint 300 eve allnak..
BTW, isteni (es hatalmas adag) pho-val talalkoztam egy szeretnivaloan lepukkant kis vietnami etteremben San Franciscoban, kb 3 hete.
Este 11-kor mi voltunk az egyeduli vendegek, es a meghatarozhatatlan koru, es az angolt elkepeszto akcentussal beszelo holgy elsore megertette, hogy nem kerek koriandert a pho-mba. Ja, es az adag kb 1/3-at kenytelen voltam otthagyni, pedig nagyevo vagyok...

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2013.05.15. 08:36:47

A megboldogult Stand bistro Segal Viktorral a kormánynál kitűnő Pho-t produkált.

mitmiért? 2013.05.18. 20:05:21

@világevő:
Kedves Világevő. Elnézést, a blogodon en vagyok a rossz fiú a szókimondó a contrarian. Ez a poszt nagyon jo, de őszintén szólva en mar kicsit tovabblépnék ezen a pho sztorin. Egyrészt a viatnámi konyha (Vietnámban) ennél sokkal érdekfeszitőbb, másrészt ha csupán az ázsiai konyhák leveseit ( na jo, egytál-leveseit :-) nézzük, akkor szerintem ebben a műfajban is találunk még kultúr-misszió alapanyagot. Kezdjük mondjuk az Udon-nal :-) ennek is nagykövete lehetnél:-)))

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2013.05.18. 20:08:56

@mitmiért?: :) nincs okod elnézést kérni, a konstruktív kritika hasznos.
én is továbblépnék, ha nem lennék függő :) volt alkalmam azért elég alaposan megismerni Vietnamban a helyi konyhát, de ott is ez lett a kedvencem, és Japánban is szerettem az udont vagy a rament nagyon, de ha egyszer ez a legaddiktívabb, akkor nem tudok mit tenni :) de megfontolom a dolgot, mert az jogos, hogy pl igazán jó rament se nagyon lehet enni, max a momotaróban, de azért az se tökéletes...

mitmiért? 2013.05.18. 22:12:26

@világevő:
:-)) igen, kinek a pho, kinek a pho-né, azért nagyon jól választottál levest. Én a legnagyobb kultuszt a rámen körül láttam, igen, ő is még sok misét megérne. Talán azért nincs itthon igazán jó rámen mert arra kint is szakosodnak, rámen shopok főzik . Köszi üdv
süti beállítások módosítása