A legjobb arrabbiata (recept)
2012. szeptember 22. írta: világevő

A legjobb arrabbiata (recept)

[update a maradék magyaros újrhasznosításáról legalul]
Gyakran használom életmentésre az egyik kedvenc húsmentes ételemet, a híres mérges, azaz arrabbiata tésztát. Leginkább pennével autentikus, de én jobban szeretem spagettivel vagy, ahogy ebben az esetben is, tagliatellével, persze fontos, hogy jó minőségű tészta legyen. A recept elvileg nem túl bonyolult, de van pár apró trükk, amivel nagyon fel lehet dobni.

IMG_7863.JPG

Létezik ugye a szimpla fapados verzió is, ami amúgy szintén nagyon jól tud esni, abban csak fokhagyma, chili, paradicsom van szinte. De ha egy nagyon kicsit komolyabban vesszük, akkor alaposan meghálálja.
És szerintem ehhez az ételhez jó a konzerv hámozott paradicsom, de persze a jó ízű "valódi" még jobb. De ha tartunk otthon konzervet, akkor szinte bármikor el lehet készíteni váratlanul is.

A legjobb arrabbiata (sugo all'arrabbiata)

Hozzávalók:

500 g tészta (pl. penne, spagetti)
Egy konzerv hámozott paradicsom
3-5 gerezd fokhagyma
1 vöröshagyma (elhagyható)
1 dl vörös bor (elhagyható)
Só, bors, chili ízlés szerint (akkor az igazi, ha nagyon csípős)
Fél marék friss bazsalikomlevél, kevés friss kakukkfű, parmezán (én egyiket se szoktam beletenni, szerintem felesleges)
és a trükk:
1 evőkanál barnacukor!

Elkészítés:

Megfőzzük a tésztát a csomagoláson látható idő alatt (egy kicsit rövidebb ideig főzve még jobb, a szósszal összefőzve bepótoljuk a kimaradó időt a végén). 
Felaprítjuk a hagymát és a fokhagymát és a bő olívaolajon dinszteljük. Mehetnek bele a fűszerek, majd végül a paradicsom (és fel szoktam darabolni, de úgy, hogy maradjanak benne nagyobb darabok is, de lehet akér homogénre is pürésíteni, ha valaki úgy szereti), kis lángon főzzük még 20 percig (nekem 10-nél el szokott fogyni a türelmem, meg addigra már rég meg is fő a tészta, de annyi is elég neki). Ha még extrábbat akarunk, mehet bele pár perccel a vége előtt pár félbevágott koktélparadicsom is.
Összekeverjük a tésztával és 1-2 percig még összeforgatjuk kis lángon.
Tálaláshoz megszórhatjuk petrezselyemmel, parmezánnal vagy semmivel.

IMG_7854.JPG

Mivel sokkal többet csináltam belőle, kipróbáltam, hogy milyen a szimpla újramelegítés helyett kicsit magyarosítva: serpenyőben kolbászkarikákat elkezdtem sütni, majd ráborítottam a bekevert tésztát és hagytam, hogy odapiruljon, mint egy jó túrós csusza. Ilyen lett, nekem így is rettenetes ízlik:

IMG_7865.JPG

A nagy őszi gasztrokalandozásom előtti utolsó vietnami vacsora lesz jövő csütörtökön (09.27.) este 7-kor, a szokott helyszínen. További részletek a Facebookon, vagy emailben (a jelentkezés is emailben történik).

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr404795923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arlequin 2012.09.22. 16:06:30

megbocsáss kedves ember!

mi a trükk a barnacukorban?
amióta paradicsomos ételt főzni tanultam, azóta ismeretes. elveszi a paradicsom savasságát, kikerekíti az ízeket, stbstbstb.
igaz, először fehércukorral csináltuk, majd átáltunk a barnára, most pedig már kristályosítatlan barnával csinálom/juk, de az elv ugyanaz.
hasonlatos a mézhez.
no, kiokoskodtam magam, remélem nem voltam terhedre.
üdv!
és főzz tovább! mindenki kedvére. szoktalak olvasni, s bár nincsenek ilyen lehetőségeim, de ha gondolod 1x beugorhatsz hozzám egy jó lazannyára :-)
esetleg az asszony-féle paradicsomlevesre (fokhagyma, barnacukor, háziparadicsom, szurokfű). nincs párja!
hajrá.

arlequin 2012.09.22. 16:59:05

@világevő: nincs mit. mindig szoktam mondani, hogy nem a hasam szeretem, hanem a nyelvem.
örömmel olvasok hasonszőrű 'félmesterszakácsok' beszámolóit, de mással kell foglalkozzak. nekem terhes lenne a mindennapi főzés, sokkal inkább szerettek/barátok számára rittyentek. nem szoktak panaszkodni. igaz, vagy 10 éve a bélszínt csúnyán kiszárítottam. dehát ki nem? (az akinek, esze is van, no, az nem. nekem nem volt. 'süssük jól át!' címszóval)
kóstólj, egyél és írj a haza nagyobb dicsőségére!
üdv

p.s.: ha egy jó szuvidálót tudsz kéz alatt ócsóban, de ócsó legyen különben az asszony megzápítja a fejem, ha megtudja. ;-((( vagy ;-DDD

2012.09.22. 17:07:25

a megmaradt tésztákat tényleg jó így feldobni, nem érzi azt az ember, hogy uazt eszi megint...most az jutott az eszembe, hogy érdekes lenne kipróbálni paradicsomos alapú tésztánál a lestyán használatát...ha paradicsomlevesbe jó, hátha tésztáknál is beválna...Mondjuk én a sima paprikás krumpliba is teszek, ha van kéznél.

demagofób 2012.09.22. 17:09:24

Parmezán helyett én pecorinot javallanék ehhez.

Artie 2012.09.22. 17:50:03

Sokat javít rajta, ha a chilit belepirítod az olajba. Mondjuk egy kis friss habanerót, "gyengébbeknek" jalapenót.

serci 2012.09.22. 18:38:18

Kedves András ezzel a szósszal egy jó gnocchit ennék szívesen.Mindig imádom a sok michelin séfet,akik mindig mindent jobban tudnak(a hsz-eknél)! A japán túra árát leengednéd,mennék szívesen!

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.09.22. 18:44:41

@arlequin: nekem sem a főzés a főprofilom, hanem az evés, de azért szeretem csinálni.

@[HPhD]Blokkolnam: érdekes ötlet, kipróbálom majd! és teljesen átalakult ez a tészta a kolbásztól és a pirítástól, és nagyon finom lett/maradt :)

@demagofób: az se lehet rossz, bár én sajt nélkül szoktam, nekem nem hiányzik belőle.

@Artie: jogos! én jóféle török darabos fűszerpaprikát használok főleg.

@serci: az is jó lehet! sajnos annak az árát nem is én szabom meg, nem is én kapom meg, hanem az utazási iroda, aki szervezi :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.09.22. 19:57:09

@agypeter: ki beszél itt részegségről? ez egy fantasztikusan jó olasz sugo.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2012.09.22. 19:59:29

Jó, de a sajtot (akár pecorino, akár parmezán) én ki nem hagynám belőle.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.09.22. 20:03:33

@Mitzi von Küche: szíved joga, nekem nem kell bele, de ízlés kérdése.

2012.09.22. 20:15:01

felig off, de muszaj belinkelni, hogy meg Darth Vader is ezt eszi a menzan:
www.youtube.com/watch?v=Sv5iEK-IEzw

Dagda 2012.09.22. 20:44:55

@arlequin: Ez ízlés kérdése. Én például képtelen vagyok megenni a cukor és a zöldségfélék bármilyen érintkezését a tökfőzeléken kívül. Viszont a vöröshagymát szeretem eltúlozni és nem üvegesre, hanem világosbarnára sütni. Én így karamellizálok. :)

Jofiu 2012.09.23. 02:44:07

Nagy kedvenc ez, de.
Rozmaringgal! Őrölttel. Jó sokkal. Hogy elsötétedjen, besűrüsödjön tőle a szósz. Ekkor megy hozzá csak igazán a kevés parmezán.
Vöröshagyma nélkül, darabolt fokhagymával, a végefelé oregano is talán, hangulatfüggő, és én is úgy szeretem, ha a darabolt paprika kis lángon puhul az elején az olajon.

3x 2012.09.23. 18:36:52

@Jofiu: a sok őrölt rozmaringtól sűrűsödik be a szósz? Biztos ugyanarra gondolunk?

Jofiu 2012.09.23. 19:07:39

@3x: Aha. A por állag miatt, 'felszívja' a folyadékot.

Eyes_of_the_South 2012.09.24. 18:39:39

Én saját készítésű (termésű) habanero lekvárt tettem bele barnacukor helyett és baromi jó lett!!
süti beállítások módosítása