Fúziós grenadírmars - krumplis tészta Costa Rica-i módra
2012. március 16. írta: világevő

Fúziós grenadírmars - krumplis tészta Costa Rica-i módra

Végre van egy szállás, ahol lehet használni a konyhát, ezt gyorsan ki is használtam egy kis főzésre. Gondolkoztam, hogy mit is csináljak, egyszerű is legyen de érdekes is. A helyi ételekről hamar letettem, hiszen azt árulják itt Puerto Viejóban (Costa Rica, Karib-tenger) mindenhol, így maradt a hazai ízek felidézése, egy kis csavarral.
[Kb. a túra közepén tartunk.]

 

Ahogy korábban megírtam, az egyik közép-amerikai különlegesség az, hogy a krumplival szinte megegyező szerepben és változatosságban használják a főzőbanánt (spanyol nevén plantanos, angolul: plantain). Alapvetően alapcsonyabb a cukortartalma a "rendes" banánnál, és keményebb is, zöld, éretlen állapotában különmösen sok keményítőt tartalmaz, így is használják, de akár sárgán, éretten és édesen is. Sütik vaslapon, olajban, sütőben, főzik is, sőt pürét is készítenek belőle.

Így adták például a tegnapi vacsorához, előételként, olajban kisütve:

Az egyik kedvencem az ebből készült csipsz, általában hosszúkás hajszálvékony szeletekben, illetve a Tostones, amikor a banánszeleteket először kisütik olajban, majd valamilyen eszközzel, ha van, akkor a célszerszámmal, a tostonerával rácsapnak és kilapítják, és ezután megy egy újabb körre a forró olajba. Én pedig ezúttal krumplis tésztát csináltam, persze a zöldből, hiszen az édes íz nem nagyon hiányzik ebből az ételből.

 

Az elkészítést talán nem részletezném, egyrészt a világ egyik legegyszerűbb étele, másrészt két különböző, egymással antagonisztikus ellentétben álló tábor van: az egyik megfőzi a krumplit előre, a másik enélkül készíti.

Én itt előfőztem, az volt a cél, hogy a végére "szétmorzsolódjon" kicsit, úgy szeretem.

 

A hámozáshoz hosszában fel kell vágni a héját az egyik oldalon, így le lehet fejteni, törni róla azt. Persze nagykockát nem találtam hozzá a Puerto Viejóbeli közértben, de azért így is nagyon jó lett!

Már csak egy dologra nem gondoltam: kovászos uborkát honnan szerzek hozzá?

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr864318589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2012.03.16. 12:07:08

"spanyol nevén plantanos, angolul: plantain"
Kis eliras. Spanyolul platanos vagy platanos verdes. A "zold"-et azert mondjak neha hozza, hogy megkulonboztessek a "rendes" banantol, vagyis akkor is mondjak, ha mar valojaban besargult. :o)
A tesztas kajad viszont nagyon jol nez ki!!!

Attilajukkaja 2012.03.16. 17:49:12

@világevő:
Bocs, hogy megint en. De ez most jutott eszembe.

"kovászos uborkát honnan szerzek hozzá?"
En egy jo hagymas-ecetes avokado salataval kinalnam a krumplis-bananos tesztamat. Vagy paradicsomsalataval. Ott nem divik a teljesen erett paradicsom salata, de a zoldes valtozata sem rossz.
Igazabol, a ket/harom alapanyagbol kombinalnek ossze egy avokado-paradicsom-hagyma salit, es lehet, hogy meg egy keves mentat is tennek bele. Jamm. :o)

Taurusz 2012.03.16. 19:54:43

Egy dolgot hiányoltam a postból: egy helyinek megmutattad-e? És ha igen, hogy ízlett neki? Csinálnak hasonlót? Köszi!

Lacusru 2012.03.16. 21:52:47

Igen, az érdekes lett volna, ha meghívod rá a helyieket :-) lehet, valaki haza is szaladt volna egy üveg koviubiért?
(szóval lett volna megoldás - ha már a sarki vecsési savanyus bódé zárva volt)

megastro 2012.03.17. 18:57:30

Nagyon guszta lett a tészta. Amúgy a főzőbanánt -úgy Sp.országban, mint Latin-Amerikában - "platano macho"-nak hívják.

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2012.03.18. 00:18:25

@Taurusz: @Lacusru: nem, sajnos az nem jutott eszembe!
egyébkényt nagyon finom - és csípős -savanyúságaik vannak.

@megastro: na olyan formában sehol se láttam kiírva az elmúlt két hétben.

stogiakos1 2014.04.14. 14:56:54

Hello! Ha van lehetőségetek, ugorjatok be Manuel Antonio-ba, én itt lakom. Remek is nemzeti park van tengerrel a szomszégságban.
projectcaribbean.wordpress.com
süti beállítások módosítása