A világevés böjtje
2011. január 06. írta: világevő

A világevés böjtje

Bár világ életemben büszke voltam rá, hogy - bármennyire is megkívánta esetleg a mérleg vagy az egyre szűkülő ruhatár - soha nem fogyókúráztam, leszámítva egy korai eltévelyedést, amikor majdnem egy egész napig tartott egy káposztaleves-kúrám, de estére már annyira kikészültem a nélkülözéstől, hogy hatalmas rántott húsokba fojtottam a bánatom. Szóval egy hosszú, ám de annál nemesebb hagyományt eltemetve, február második felében egy egy hetes léböjtkúrán fogok részt venni a Napsugár Életházban. Hogy ez pontosan mit jelent, arról fogalmam sincs, illetve egy dologban biztos vagyok: szenvedést. A részletes menü elolvasásában elakadtam valahol ott, hogy reggel 6-kor keserűsó, aztán 8-kor mondjuk préselt reteklé és ez még csak a kezdet, az egész nap hasonlóan alakul majd, sehol egy szaftos szték vagy legalább egy hízlalt libamáj. Közben egy ismerőstől hallottam olyan sztorit is, hogy egy hasonló műintézményben valahol a nagyvilágban a milliárdos éhező hölgyek kisállatokra vadásztak a környéken, amiket aztán az őröktől/ápolóktól(?) elrejtőzve, vasalóval sütöttek meg a szobájukban, hogy valami fajsúlyosabb táplálékhoz jussanak.

Valami ilyesmire számítok, persze a kép nem biztos, hogy a helyszínen készült:

Szóval ez a sors vár rám is, csak éppen - magamat ismerve - én nem a hét második felében kezdek majd el vadászni, hanem első reggel, rögtön azután, hogy felszippantottam az 50 ml répadzsúszt és elropogtattam hozzá 45 gramm zellercsipszet, a rémisztő nevű keserűsóról és a hajnali kelésről nem is beszélve, ami csak arra jó, hogy már reggel 10-kor ebédelni akarjak.

A dologtól úgy megrémültem, hogy egy kicsit elkezdtem előre kínozni magam, hogy majd kevésbé legyen hirtelen a váltás (a kúra előtt egy londoni és egy lyoni gasztrotúra áll még előttem), és szinte minden nap gyötröm magam valamilyen teljesen értelmetlen tevékenységgel: leggyakrabban egy helyben futok (egy futópadon), ami azt hiszem a dekadencia csúcsa: egy órán keresztül futok azért, hogy a végén ugyanott legyek, mint ahol elindultam. Mondjuk még mindig eggyel jobb, mintha szigetköröket futnék, ott még az is megtörténhet, hogy hamarabb abbahagyom és emiatt vissza kell futnom a kiindulási pontra...

Remélem a sok testmozgás (tegnap egy év kihagyás után újra vízilabda-edzésre is mentem) jó nagy éhséget is csinál, és így még jobban fog esni majd a sok zsíros falat. A legnagyobb katasztrófa az lenne, ha elmenne az étvágyamat a (világ)evéstől...

Voltatok már léböjtkúrán?

Persze a blogírás is folytatódik, feldolgozom még a karácsony előtti isztambuli gasztrotúra izgalmas pillanatait, például a Ciyak éttermet részletesen, na meg vannak még további elmaradásaim is, illetve hamarosan indulok Lyonba, ahol a világ legkomolyabb szakácsversenyén és szakmai kiállításán fogok nézelődni és - remélhetőleg - csipegetni, a Bocuse d'Or-on.

Booking.com

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr932564403

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fenákel Judit - EZOTÉRIA 2011.01.27. 09:09:24

Évtizednél is régebben a főszerkesztőnknél rendezett bulin terhes kolléganőm – már jó nagy hassal – hanyatt feküdt a franciaágyon, s egy másik kolléganőm cérnába fogott ingát hintáztatott fölötte. „Fiú”, mondta az inga tulajdono...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BraviaBoy 2011.01.06. 10:37:23

Hmmmm, bátor vállalkozás! :) Már jó ideje követem a blogot, hasonló testalkat vagyok, mint Te és természetesen én is imádok enni!

Tavaly tavasszal próbáltam egy léböjtkúrát, de nem egy intézményben, emberek között, hanem magamtól, ami talán még nehezebb, mert ott van a csábítás.

Igazából az első 2 nap volt megerőltető, folyamatosan gyötört az éhségérzet, és csak finomabbnál finomabb ételek képeit nézegettem a neten. Aztán a harmadik napra ez csillapodott és egész jól bírtam, a belső részeket teljesen kipucolta a kúra, és sokkal fittebbnek, energikusabbnak éreztem magam, holott csak folyékony táplálékot vittem be egész nap. 6 napig bírtam, és büszke vagyok rá!

Az "étrendem" a következő volt: egész nap zöld tea és ásványvíz, reggel frissen gyümölcscentrifugázott zöldségelevek, délután egy kis száz százalékos, frissen facsart gyümölcslé, vacsora ezek kombinációja. Az első két nap üres zöldséglevest is megengedtem magamnak.

6 nap alatt 104 kg-ról 98-ra mentem, de teljesen megtisztultnak éreztem magam, és utána kevesebb ételt is kívántam. Persze ez mára már megváltozott! :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.01.06. 10:53:57

@BraviaBoy: én otthon biztos nem bírnám, túl sok a kísértés!
de így ellenőrzött keretek között van esély, hogy kibírom, csináltam már más embertpróbáló dolgot is. aztán még akár pozitív hatása is lehet :)
minden esetre köszi a bíztatást, nem lesz könnyű.

BraviaBoy 2011.01.06. 11:18:45

@világevő: tényleg embert próbáló lesz, de hidd el, nem fizikailag, hanem inkább pszichésen! Maga a rágás érzése fog iszonyatosan hiányozni, amit úgy megszoktál....

Mindenesetre hajrá, én szurkolok, és lehet, hogy ismét kedvek kapok, ha Neked is sikerül! :)

Várjuk majd a beszámolót, viszont addig jó gasztrotúrát! :)

világevő · http://vilagevo.blog.hu 2011.01.06. 11:27:51

@BraviaBoy: pszichésen is, az biztos, de azért a rágás érzésén túl az az érzés is nagyon fog hiányozni, amikor a megrágott hús megérkezik a gyomromba :)
köszi!

Á.Krisztina 2011.01.06. 14:55:41

Ha ezt a megpróbáltatást kibírod, meg is érdemled, hogy "méregtelen" legyél! Úgy érzem hosszú lesz neked ez a hét. Kíváncsi vagyok a beszámolódra!

kalandlövész · http://kalandloveszet.hu 2011.01.06. 14:57:24

Tudok egy olyan fogyókúrát, ami mellett bármikor,bármit lehet enni, akár éjfélkor pacalpörköltet friss kenyérrel. Egyetlen apróságot kell betartani, reggel ébredés után, és este fekvés előtt futni kell 10-10 kilométert :)

katoberger 2011.01.06. 15:05:51

Én épp céklakúrázom, nagyon kivagyok. Ez nem a fogyásról szól, hanem a méregtelenítésről: www.mohaonline.hu/elet_es_stilus/tiszta_test
Csak víz és céklazellerrépalé.

ebi_chan 2011.01.06. 15:49:44

Szia!

Én egyszer egy 10 napos léböjtkúrát csináltam, úgy hogy közben bejártam melózni. Az mondjuk elég nehéz volt ebédidőben, amikor mindenki az irodám melletti konyhában melegítette a kis elemózsiáját, úgyhogy megfogadtam legközelebb, ha ilyet csinálnék csakis valahol távol mindenkitől és mindenféle főtt ételtől.

Egyébként az első pár napban rettenetesen fáradt voltam, illetve arra vágytam, hogy minél többet aludhassak, hisz addig sem gondolnék a kajára. A 3-4. naptól kezdve viszont tényleg energikusabbnak és könnyebbnek éreztem magam.

Azt mondják ilyenkor kell elkezdeni a beöntést, különben belülről visszamérgezed magad, úgyhogy beszereztem egy kis szettet hozzá a patikából.

Aztán a 7-ik naptól megint úgy éreztem, hogy kínszenvedés az egész. Rettenetesen untam már a levek monotóniáját és valami izgalmasra vágytam. Na akkor megint legszívesebben csak aludtam volna.

Összességében csak 5 kg-t fogytam a 10 nap alatt (pedig több is belefért volna), de a közérzetem tényleg milliószor jobb lett és láthatóan kivirultam :-)

Homeoffice 2011.01.06. 16:38:04

Ha fogyókúra akkor kettős bokatörés (dec 22) és egy korrekciós műtét (jan 04)
sztem egy 10est leadtam azóta....
a magyar kórházi viszonyok mellett csoda hogy van étvágyam...

*Anna · http://csakaszepre.blog.hu/ 2011.01.06. 22:54:49

Nekem édesanyám csinált ilyen kúrát. Utána a májenzimjei és a koleszterinje elég ramaty állapotba került, pedig méregtelenítő kúráról van szó... A gyomra összeszűkült, ami pár napig állt csak fent, aztán újra ugyan annyi volt pár hét leforgása alatt a súlya, mint azelőtt. Az enzim- és koleszterinszintje viszont hónapokkal később jött csak rendbe.
Ezután a Spektrumon láttam egy életmód és egészségmagazint,amiben pont ilyen léböjtkúrákat végeztettek el a csoport egyik felével, a másikkal salátákat etettek. Mindenkit megvizsgáltak a kúra előtt. Azok, akik léböjtkúrán vettek részt bár fogytak, de a vérképük szörnyű volt. A májuk nagyon megsínylette, a jó koleszterin szintje csökkent, a rosszé emelkedett. A méreganyagok nem úgy váltak ki,mint ahogy arra számítottak. A salátások feleannyit fogytak, de a vérképük ugyan azt mutatta, vagy jobbat.
Ezeket csak azért írtam le, mert ha fogyni akarsz, ez inkább önkínzás, és én a helyedben egy hosszabb, de kímélő diétát választanék, ami közben lehet finomakat enni, csak meg van határozva, hogy mit...
A másik, meg ha valaki ilyen méregtelenítő kúrát végez, egy orvos azért legyen a közelében, menjen el vérvételekre előtte és utána, stb.! Van akinek ezek a kúrák segítenek, de ahogy minden ember más, úgy a szervezetünk is egyedi, különbözik másokétól, ami tény, és jó, ha tiszteletben tartjuk!

v.e 2011.01.06. 23:54:51

Már többször végigcsináltam 7 ill. 10 napos léböjtkúrákat, túl lehet élni. Nekem könnyebb volt munka mellett, mert az legalább lefoglalt, nem foglalkoztam annyit az éhséggel, mintha csak a plafont bámultam volna naphosszat. De az elejét valóban célszerű hétvégére időzíteni. Meglepő módon könnyebb semmit sem enni, mint keveset. És nem árt tisztában lenni azzal, hogy leáll az emésztőnedv termelés, ezért a bezabálás tuti rosszullétet okoz. Beöntés tényleg rosszul hangzik, viszont meglepően jó, tisztító érzést okoz - miután túl vagy rajta.
A léböjt számomra mindig megkönnyebbülést okoz, úgy érzem magam utána, mintha lebegnék. És jobban tiszteli tőle az ember az ételt, amit megehet. Vannak jó könyvek a témában (Lützner), érdemes utánaolvasni.
Hajrá!

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.01.09. 23:45:52

Szoktam, ám nem önszántamból. Rendszeresen járok veseröntgenre és előtte bizony kötelező a 2-3 napos léböjt, a biztonság kedvéért bőséges laxatívákkal dúsítva. Ilyenkor a vesém miatt általában kellőképp ramatyul érzem magam ahhoz, hogy a kaja hiánya miatt keseregjek, úgyhogy jó étvágyú nőci :) létemre se volt nehéz ez a része soha. De amikor megyek haza a röntgenről és túl vagyok az egészen, én is szoktam érezni azt a nagyon megkönnyebbült, lebegő érzést, amiről a többiek beszélnek. Igen kellemes dolog!

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.01.11. 13:51:08

Nem indítasz el egy szavazást Jóka? Hogy ki mit gondol, kibírod-e majd a kúrát... Én tolnék egy szavazatot a "nem"-re :)))
Ha mindennap lesz keserűsó, akkor én nem vállalnám be. az penetráns egy szerkezet...
süti beállítások módosítása