London: a csúcspont, a Michelin-csillagos pub
2010. december 07. írta: világevő

London: a csúcspont, a Michelin-csillagos pub

Ideje lassan „visszatérni” a kalandozások után Londonba, a belvárosi világ körüli túra végállomása mi is lehetne más, mint az angol konyha egyik dicsőséges fellegvára, a legendásan puritán St. John étterem.

granturizmó!: IMG 1260

A hazai éttermekben kórósan elburjánzó neobarokkos vonulat helyett itt az egyszerűségre helyezték a hangsúlyt a beltér kialakításánál és az ételeknél egyaránt. És a profizmusra. A fehérre mázolt, minden dekorációt nélkülöző falak, a papírterítők sem riasztották vissza a Michelin ítészeit attól, hogy a házias brit konyhát kínáló éttermet is csillaggal jutalmazzák fáradozásaiért. Szinte szemtelenül egyszerű konyhát visznek, Fergus Henderson jelszava „az orrtól a farokig”, azaz az állat, első sorban sertés, minden egyes részének felhasználása.

Az étlap szerint egy V betű jelzi a vegetáriánus fogásokat, ilyennek többszöri átolvasásra sem sikerült nyomára bukkanni. Ennek szellemében bele is vágok a sűrűjébe, „könnyed” tavaszias vasárnapi menüvel zárva a londoni kirándulást: előételként sült velős csont petrezselyemsalátával, főételként pedig babbal sült gödölye, azaz fiatal kecske érkezik. Mindkettő zseniális, ha angol lett volna a nagymamám, biztos az gyerekkoromat idézték volna fel a fogások, brit felmenők hiányában viszont az univerzális  ízlés az, ami miatt azt gondolom, hogy ezeket az ételeket soha nem tudnám megunni. A kecske szinte leomlik a csontokról, a hozzá kínált saját sütésű kenyér pedig szintén párját ritkítja. Zárásként, ha marad még hely a gyomorban, az eccles cake kihagyhatatlan. Csak egy óriási hátránya van: hiába indulok az ötös terminálról a Heathrow-n, Gordon Ramsay reptéri kiséttermébe akkor sincs már erőm betérni. 

St. John
26 St John Street
London EC1M 4AY
020 7251 0848
www.stjohnrestaurant.co.uk

Az eddigi londoni gasztrokalandok:
-Világpiac - Borough Market
-A legjobb afternoon tea
-A csillagos indiai
-Kétcsillagos ausztrál

És még mindig tart a JÁTÉK a Digilabor.net prémium fotókönyvért, ne hagyd, hogy másé legyen!

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagevo.hu/api/trackback/id/tr842499956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.12.07. 18:21:31

Hm, és személyenként 10-12.000-ből már jót lehet enni, nem is "drága".

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.12.07. 19:44:36

@eloszto:

mislen csillaghoz képest nem drága. de még londonhoz képest sem annyira. ha olcsón akarsz húst hússal, vacsorázz szkopjéban az albán negyedben, vannak egész jó helyek. néhány éve állítólag már sötétedés után is biztonságos.

xstranger 2010.12.07. 20:02:03

Voltam itt sajnos csak piazni, pedig ha tudom hogy michelin csillagos kicsit eroszakosabb lettem volna mert amugy nem en fizettem volna.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2010.12.07. 20:17:53

@xstranger:

részvétem :-)

most pedig indulok vacsorázni szkopjéban -- de nem az albán negyedbe, hanem valami sznob mekszikói étterembe, a kollégák konzervatívak.

eloszto · http://eloszto.hu 2010.12.07. 22:16:16

@Mészáros Laci: sajnálom, hogy ennyire átfordult a jelentéstartalma az ilyen hangvételű mondatoknak ebben az országban.
Én egyszerűen tényleg úgy gondoltam, hogy nem "drága". Ahogy írod, ennyiért mislen-kaja nincs.

jEnci · http://vajaskenyer.blog.hu 2012.01.03. 11:02:16

Ni, itt októberben mi is voltunk 8-an vendéglátósok. Mi mindent (szó szerint mindent) rendeltünk az étlapról. Én főételnek sült csirkét rendeltem, szerintem soha nem felejtem el, hogy egy mini tányérra felpakoltak nekem egy 3/4 sült csirkét némi krumplival, hogy akkor tessék megenni. Azt hittem csak viccelnek, akkora volt az a madár :D
Amúgy nekünk is nagyon tetszett, és imádtam a kenyeret amit adtak. Az érdekessége, hogy azért olyan puritán, mert ez régen egy füstölő ház volt, a belmagasság is azért olyan hatalmas.
Mi 8an tényleg szinte mindent ettünk az étlapról, rendeltünk 4 üveg bort is meg whisky-t a számla előtt és így jött ki 75 font/fő borravalóval. Ami szerintem jó ár a fogyasztásunkhoz képest, meg ahhoz képest, hogy Michelin csillaga van London közepén.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.15. 10:37:20

Biztosan jobban jártál ezzel, mint Gordon Ramsay reptéri kiséttermével a Heathrow-n, amibe én se ültem be, mert turistacsapdának tűnt és korábban hatalmasat csalódtam az írországi luxuséttermében (azóta azt írták, hogy 2 év kihagyás után ellátogatott az éttermébe és szétcsapott közöttük...)
süti beállítások módosítása